پلاک اروندی ها نگران نباشند؛
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در اقدامی خاص با همراهی شورای تامین استان محدودیت تردد خودروهای پلاک اروندی را ابتدا به 120 کیلومتر و سپس به تمامی مناطق استان خوزستان مجاز اعلام کرد.
کد خبر: ۲۰۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 31 March 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛ طبق قانون مناطق آزاد که عدد آنها در کشور به هفت رسیده است، تنها می توان خودروهای خارجی به مدل سال و یا یکسال قبل تر را وارد کشور کرده و در محدوده های تعیین شده که اکثراً در شعاع 30 کیلومتری مناطق آزاد است، تردد کنند، اما این موضوع در استان خوزستان و برای منطقه آزاد اروند کمی متفاوت تر شد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در اقدامی خاص با همراهی شورای تامین استان محدودیت تردد خودروهای پلاک اروندی را ابتدا به 120 کیلومتر و سپس به تمامی مناطق استان خوزستان مجاز اعلام کرد.

طبیعی بود پس از این اقدام واکنش هایی در سطح کشور ایجاد شود اما آقای استاندار با همراهی مردم تمام قد از مصوبه خود دفاع کرد.

طرح تردد خودروهای پلاک اروندی را می توان یکی از کارهای مثال زدنی استاندار خوزستان در دومین دوره تصدی وی در این پست یاد کرد.

روزها می گذشت و روز به روز بر تعداد این خودروها در استان اضافه می شد به نحوی که تماشای این خودروهای بعضاً بسیار گران قیمت در خیابان های خوزستان برای مردم عادی شده بود.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شد و پس از تقریباً شش ماه آرامش خاطر صاحبان خودروهای اروندی خبری در برخی سایتها و شبکه های مجازی منتشر شد که به تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۴ باز می گشت که موجب نگرانی مردم استان گردید.

منبع این خبر پایگاه اطلاع رسانی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران بود که از ابطال بخشنامه استاندار خوزستان مبنی بر تردد خودروهای اروندی در سرتاسر استان خبر می داد؟!

در این خبر موضوع شکایت سازمان بازرسی کل کشور با موضوع ابطال بخشنامه شماره ۲۰۰۸۱ ـ ۱۰۰/م ح ـ ۱۷/۱۲/۱۳۹۲ استاندار خوزستان در هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح شده بود.

در نهایت نیز دیوان عدالت اداری به ابطال این مصوبه عبدالحسن مقتدایی رأی داد تا یکی از اقدامات مهم وی تحت الشعاع قرار گیرد.


پس از انتشار از این موضوع و بازتاب آن ابتدا این جمال درویش مشاور استاندار بود که در گفتگو با پایگاه خبری هورنیوز به رأی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و گفت: تا کنون هیچ ابلاغی در این زمینه به استانداری خوزستان نشده است.

وی افزود: مردم شاهد آن هستند که تردد خودروهای پلاک اروندی بدون هیچ مشکلی درحال انجام است و لذا نباید قصاص قبل از جنایت کنیم.

این گفته های جمال درویش کمی از تب ماجرا کاست اما، همه منتظر آقای استاندار بودند کسی که با امضای وی این ماجرا  آغاز شده بود.


در نهایت عبدالحسن مقتدایی بامداد پنجشنبه به نگرانی های مردم پایان داد و عنوان کرد: مردم نگران تردد خودروهای اروندی نباشند.

وی با اشاره به اینکه رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو نامه استاندار خوزستان با موضوع تردد خودروهای اروندی بر اساس شکایت سازمان بازرسی کل کشور و مربوط به اقدامات این سازمان از دو سال قبل بوده است، توضیح داد: رأی دیوان عدالت اداری مستند به نامه‌ای بوده است که قبل از صدور حکم دیوان عدالت اداری، توسط استانداری خوزستان لغو و بلااثر اعلام شده بود.

مقتدایی ادامه داد: پس از لغو نامه مذکور توسط استانداری خوزستان‏، مصوبه دیگری از سوی شورای تأمین استان جایگزین آن شد که بر اساس مستندات دارای طبقه بندی و ابلاغی از سوی شورای امنیت کشور و با تاکید شورای عالی امنیت ملی با موضوع اجرای طرح توسعه پایدار استان خوزستان است و از پاییز سال ۱۳۹۲ جهت اجرا به استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط در خوزستان ارجاع شده بود.

وی افزود: استانداری خوزستان ضمن انجام و اجرای حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو نامه پیشین استاندار خوزستان به اطلاع کلیه ذی‌نفعان می‌رساند که اجرای طرح توسعه پایدار استان خوزستان که در آن تردد خودروهای پلاک اروند نیز بخشی از مصوبه طرح می‌باشد‏‏، به کلیه سازمان ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان کمافی‌السابق بلامانع اعلام شده است.

استاندار خوزستان در پایان مجددا تاکید کرد: موارد مطروحه در خصوص حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری که در فضای مجازی منتشر گردیده و همچنین مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر اجرای طرح توسعه پایدار، دو مقوله جداگانه بوده و ارتباطی به مصوبه اخیر‌الذکر شورای تأمین استان خوزستان در خصوص تردد خودروهای پلاک اروند ندارد.


به گزارش تابناک خوزستان؛ حالا با این موضع استانداری بازهم نگرانی دارندگان پلاک اروند فروکش کرده است. باید ببینیم آیا این ماجرا با این خبر خوش استاندار پایان می یابد یا باز هم این ماجرا ادامه خواهد یافت؟!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار