شهردار کرمانشاه یکی از اولویتهای کار در شهرداری را بازگرداندن نشاط و شادابی به فضای شهری و تغییر نگرش در ایجاد جذابیتهای شهری برشمرد و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار مدیران مناطق و حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 03 April 2016
عزم و تلاش مجموعه شهرداری کرمانشاه از اسفندماه سال گذشته تا پایان نوروز امسال بر آن متمرکز شد تا شهر کرمانشاه با جلوه و چهره تازه ای به استقبال بهار و میهمانان و مسافران نوروزی برود و خاطره ای خوش از بودن در این شهر برای آنان بسازد و خرسندی گردشگران از اقدامات شهرداری خستگی از تن این زحمتکشان به در کرد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار کرمانشاه در جلسه شورای مدیران این شهرداری از تلاش های مجموعه مدیریت شهری در آماده سازی شهر برای ایام نوروز و میزبانی و استقبال از گردشگران نوروزی قدردانی کرد و گفت: با تلاش و همت مدیران، پرسنل و نیروهای زحمتکش شهرداری در ماه پایانی سال گذشته و ایام نوروز کشیدند، سیمای آراسته و زیبایی از شهر کرمانشاه ایجاد شد که این سیمای آراسته مورد پسند مردم و گردشگران و مسافرین نوروزی واقع گردید.

وی افزود: امسال خوشبختانه هم شهروندان کرمانشاهی و هم مسافران نوروزی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری و خدمات و امکانات رفاهی که به این عزیزان ارائه کرد رضایت خوبی داشتند که این امر با تلاش شبانه روزی مجموعه خدمتگزار در شهرداری و حمایت عزیزان در شورای اسلامی شهر شکل گرفت که جا دارد از همه تقدیر و تشکر نمایم .

شعبانی گفت: در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است باید با تلاش مضاعف و بیشتر و در راستای ارائه خدمت مطلوب و بهتر به شهروندان اقدام و عمل نماییم.

وی افزود : باید در سال جدید با ارتباط  بیشتر و موثرتر با شهروندان کرمانشاهی بتوانیم در راستای داشتن شهری شهروندمدار گام برداریم و اعتماد مردم به مجموعه مدیریت شهری و ارائه خدمات را دوچندان کنیم .

با توان بیشتر در حوزه عمرانی فعالیت می کنیم

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال گذشته شرایط سختی را به علت کمبود بودجه و بدهی هایی که از سالهای گذشته باقیمانده بود، تجربه کردیم گفت: شاریط سخت آب و هوایی نیز اجازه کار عمرانی را از ما گرفت اما امیدواریم امسال بتوانیم با انگیزه و توان بیشتری در حوزه عمرانی فعالیت کنیم .

وی گفت: یکی از اهداف مهم مدیریت شهری در امسال ایجاد محیط زیستی سالم و ایده آل برای شهروندان کرمانشاهی خواهد بود و برای تحقق چنین هدفی باید با مدیریت دقیق برنامه ریزی و نظارت دقیق برای اجرای آنها اقدام نماییم.

شعبانی تصریح کرد: باید با مدیریت یکپارچه، آینده نگر و شفاف سازی در خصوص عملکردمان به برنامه های عمرانی و توسعه ای  شهر بپرداریم و در خدمت شهروندان باشیم.

وی تأکید کرد: عدم برنامه ریزی های سالهای گذشته منجر به توسعه نامتوازن شهر و سیمای ناهنجار شهری شده است که رفع آن یک شبه و در مدت زمان کوتاه میسر نیست و همه باید دست به دست هم دهند و برای آینده شهر تلاش کنند .

شهردار کرمانشاه ادامه داد: فقدان یک طرح جامع کاربردی که قابلیت اجرا داشته باشد و بتواند بر اعمال نظر و سلیقه های شخصی در ساخت و ساز بناها خاتمه دهد و برای رسیدن به یک هویت شهری که بیانگر معماری خاص ایرانی اسلامی باشد نظارت داشته باشد، موجب فراموشی هویت شهری در کلانشهرها شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید الگوی نظم و انضباط در محیط کاری خود باشند و با استفاده از علم روز و توان مدیریتی به کارها بپردازند، افزود: همه مدیران در شهرداری باید قدر فرصتی که خداوند به عنوان مدیر، جهت خدمت به مردم به ما داده است را بدانیم و با مدیریتی عزتمند در راستای خدمتی جهادی به شهر و  شهروندان عزیز کرمانشاهی تلاش کنیم و قدر آن را بدانیم.

شهردار کرمانشاه همچنین از اقدامات انجام شده در قطار شهری تشکر کرد و افزود: امسال شهروندان کرمانشاهی تغییرات چشمگیری در روند پیشرفت این پرژه شاهد خواهند بود.

تعامل با شورای اسلامی شهر کرمانشاه

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله توسعه شهرداری کرمانشاه در دست تدوین است، گفت: تدوین برنامه 5 ساله شهرداری ها، خواسته ای است که از سوی وزارت کشور به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده و این نکته یک امتیاز مثبت برای شهرداری کرمانشاه است چراکه از ماه ها قبل تدوین آن را شروع کرده بود.

شعبانی همچنین بر تعامل صد درصدی با کلیه بخش ها به ویژه شورای اسلامی شهر تاکید کرد و افزود: بسیار خرسندیم که حکومتی پارلمانی داریم و بر همین اساس شهرداری تابع دستورات شورای اسلامی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار را شورای اسلامی انتخاب می کند و مجری و ناظر کارهای شهردار و مجموعه شهرداری، شوراست بنابراین تعامل با آن در اولویت است.

شهردار کرمانشاه گفت: همانگونه که شورای حل اختلاف استان شورا و شهرداری را به تعامل و همراهی دعوت کرد، ما نیز در مجموعه شهرداری همین رویه را در پیش خواهیم گرفت و تعامل با شورا را در اولویت قرار خواهیم داد.

شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در نظر داریم که نهضتی در امر آسفالت معابر انجام داده و رقمی بالغ بر 25 تا 30 میلیارد تومان آسفالت با کیفیت در معابر شهر بریزیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در شأن مردم این شهر نیست که معبر آسفالت نشده داشته باشیم یا سالها در آسفالت مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه، الان زمان کار است و نباید فرصت ها را از دست دهیم، افزود: آسفالت معابر و کوچه های شهر باید با سرعت، دقت و کیفیت بالایی انجام گیرد و در انجام این کار، مناطق و محلات محروم و کم برخوردار سطح شهر باید در اولویت نخست قرار گیرند.

وی تأکید کرد: مدیران شهرداری کرمانشاه باید کمر همت را بسته و از این به بعد وارد اجرای کارها و پروژه های عمرانی شوند.

خلق فضای پرنشاط برای شهروندان

شهردار کرمانشاه یکی از اولویتهای کار در شهرداری را بازگرداندن نشاط و شادابی به فضای شهری و تغییر نگرش در ایجاد جذابیتهای شهری برشمرد و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار مدیران مناطق و حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز انتظارم از معاونت فرهنگی این است که با تعامل و همراهی با کمیسیون فرهنگی شورای شهر، وضعیت شهر را از حالت خمودگی در بیاورند و فضای پرنشاط و پویا برای شهروندان خلق کنند.

شعبانی با بیان اینکه کار فرهنگی تنها ساختن ساختمان و فرهنگسرا نیست، گفت: هرچقدر در توسعه فرهنگی شهر کرمانشاه بیشتر کار کنیم، نتیجه مثبت آن را در دیگر حوزه ها و بخش ها خواهیم دید.

شهردار کرمانشاه در ادامه این جلسه با اشاره به مشکل آبگرفتگی معابر سطح شهر در ایام بارندگی، اظهارکرد: مشکل اصلی شهر کرمانشاه در بحث آبگرفتگی معابر این است که سیستم مهندسی حاکم بر مدیریت چندین ساله شهر کرمانشاه، سیستمی غیرکارآمد است و دیگر پاسخگوی این مشکلات نیست.

وی افزود: برخی سالهاست که در این استان مسئولند و با همین سیستم مهندسی ناکارآمد کارها را انجام می دهند اما همه می دانیم که جواب نمی دهد و برای رفع این مشکل نیاز است که از مشاوران رشته های تخصصی مهندسی استفاده کرد.

شعبانی در ادامه این جلسه، به تشکیل چارت و ساختار سازمانی جدید شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به زودی چارت جدید سازمانی شهرداری را تعریف خواهیم کرد که با انجام آن معضل اصلی درون سازمانی شهرداری کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما بدهکار مردم این شهر هستیم، گفت: شهر کنونی کرمانشاه شهری نیست که لایق جمعیت یک میلیونی آن باشد و این خسرانی است که از سالها قبل به مردم این شهر وارد شده بنابراین باید با روحیه ای جهادی کارهای عمرانی را شروع کنیم.

در ادامه این جلسه خسرو زرافشانی و حسن مرادقلی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در سخنانی از عملکرد مجموعه شهرداری کرمانشاه در ایام نوروز تقدیر کردند.

تقدیر عضو شورا از خدمات مدیریت شهری

خسرو زرافشانی گفت : امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است پس نقشه راه را رهبر انقلاب برای ما ترسیم کرده است و حالا ما هستیم که باید برای تحقق شعار سال و در راستای منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تأکید کرد: مدیریت شهری باید در سه بخش مبارزه با فقر، فساد و تبعیض تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به شهری با کیفیت زندگی مناسب و پایدار دست یابیم.

زرافشانی افزود: هرچه داریم از مردم است پس باید با مدیریتی عبادی، جهادی به مردم خدمت کنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاشهای ارزنده شهردار و مجموعه شهرداری کرمانشاه گفت: از ستاد نوروزی شهرداری بخصوص شهردار محترم و همکارانشان جهت خدمات ارزنده و جلب رضایت هموطنان که به کرمانشاه سفر کردند تا لحظات به یادماندنی را تجربه کنند تقدیر و تشکر می کنم.

همچنین در ادامه این جلسه هر کدام از شهرداران مناطق هشت گانه و رؤسای زمانهای تابعه شهرداری کرمانشاه به بیان گزارشاتی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در سال 94 و ایام نوروز 95 پرداختند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار