فرماندار دشت آزادگان گفت: پس از 17روز تعطیلی ، بازارچه مرزی چذابه در 110کیلومتری غرب اهواز فعالیت تجاری خود را از روز یکشنبه شروع کرد.
کد خبر: ۲۰۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 04 April 2016
جاسم مجیدی پور افزود: با ازسرگیری فعالیت این بازارچه مرزی ، صادرات کالاهای غیرنفتی بخصوص تره بار ، مصالح ساختمانی ، مواد غذایی و لبنی توسط بازرگانان و تجار محلی انجام می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این بازارچه مرزی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه دشت آزادگان و هویزه کمک شایانی کرده است خواستار حضور بیشتر تجار در این بازارچه مرزی شد.

فرماندار دشت آزادگان افزود: همه زیرساخت های لازم برای شتاب بخشی به فرایند صادرات کالا و کاهش معطلی کامیون های حامل کالا فراهم شده است.

مجیدی پور با بیان اینکه روزانه 400 تا 600دستگاه کامیون و تریلر حامل کالا از طریق بازارچه مرزی چذابه به کشور عراق صادر می شود ابراز امیدواری کرد میزان صادرات کالا از این بازارچه با توجه به اولویت امسال دولت در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، افزایش یابد.

پارسال حدود 300میلیون دلار کالای غیرنفتی از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر پس سرنگونی رژیم بعثی از تیرماه 1382 به تدریج برای صادرات کالا و تردد زائران دو کشور بازگشایی شد.

خوزستان با دو استان عراقی میسان و بصره مرز مشترک دارد.

هم اکنون استان خوزستان با استان های بصره و میسان روابط اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی دارد ضمن آنکه دهها شرکت خوزستانی در این دو استان سرمایه گذاری کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار