صنعت فارس در سال های پس از انقلاب نه تنها کوچکترین پیشرفتی نداشته است بلکه با روند دائمی نزولی،هر سالش بدتر از پارسال بوده است و اکنون روبه ورشکستگی است. این روند آنقدر بحرانی و آشکار بوده است که دیگر هیچکس نمی تواند آن را انکار کند. از استاندار و امام جمعه، تا نماینده خبرگان استان فارس ومعاون استاندار، همه صدایشان درآمده است.
کد خبر: ۲۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 11 April 2016
استان فارس که یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استان های کشور است، از نظر پتانسیل کلی و در مجموع قابلیت ها(صنعتی،کشاورزی،گردشگری،فرهنگی و . . .) به واقع در کشور کم نظیر و حتی شاید بی نظیر است.

به گزارش تابناک فارس:اما تمام این پتانسیل ها اکنون فقط در حد پتانسیل است و هیچگاه به فعلیت نرسیده اند.

از جمله پتانسیل هایی که در استان فارس مورد غفلت ازلی-ابدی قرار گرفته است بخش صنعت است.

صنعت فارس در سال های پس از انقلاب نه تنها کوچکترین پیشرفتی نداشته است بلکه با روند دائمی نزولی،هر سالش بدتر از پارسال بوده است و اکنون روبه ورشکستگی است.

این روند آنقدر بحرانی و آشکار بوده است که دیگر هیچکس نمی تواند آن را انکار کند.

از استاندار و امام جمعه، تا نماینده خبرگان استان فارس ومعاون استاندار، همه صدایشان درآمده است.

استاندار از وضعیت نابسامان می گوید

استاندار فارس با بيان اين كه سهم كنوني و سال هاي گذشته اين استان از اعتبارات دولتي متناسب با جايگاه و ظرفيت هاي اين استان نبوده است، گفت: بايد سهم اين استان از اعتبارات افزايش يابد به ويژه در شرايطي كه اين استان با مشكل كم آبي و خشكسالي روبرو است.
وي در ادامه با اشاره به مشكلات فراروي صادركنندگان استان اظهار كرد: انتظار است كه ساز و كار مناسب در وزارت خارجه براي شتاب بخشيدن به روند صادرات محصولات شكل گيرد.
افشاني گفت: با توجه به اين كه اولويت كنوني كشور سرمايه گذاري بر روي ميدان هاي مشترك نفت و گاز است، انجام نشدن سرمايه گذاري در حوزه نفت و گاز فارس از ديگر مشكلات استان است كه خسارت هاي جبران ناپذيري را به آن وارد مي كند.
استاندار فارس اظهار كرد: فرسودگي ماشين آلات و صنايع و دوري آنها از تكنولوژي روز ديگر مشكل واحدهاي صنعتي استان فارس است كه ضرورت دارد با واردات دانش و تكنولوژي جديد، اين مشكل را حل كنيم.
وي ضعف مديريت در واحدهاي توليدي، معوقات بانكي و كوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهيلات را از مشكلات فراروي فعالان عرصه توليد استان خواند.
افشاني با اشاره به جلسات مشترك خود با بانك ها و فعالان بخش خصوصي گفت: بانك ها مدعي هستند كه طرح ها داراي توجيه فني و اقتصادي نيستند، بخش خصوصي هم مي گويد بانك ها حمايت نمي كند كه اين وضعيت باعث شده است فرافكني در سه حوزه صورت گيرد.

نماینده ولی فقیه در فارس از سنگ اندازی ها گفت

مدتی پیش هم نماینده ولی فقیه در استان فارس پرده از تنگ نظری ها و دست اندازی هایی برداشت که مانع توسعه و سرمایه گذاری در گردشگری استان می شود.
وی گفت:" تنگ‌نظری و عدم برنامه‌ریزی مناسب باعث شده استان فارس در برخی از موارد نتواند به رشد لازم و کافی برسد چنانکه گاه نه‌تنها کمکی به سرمایه‌گذاران نمی‌شود حتی چوب به‌پای کسانی می‌زنند که توان کار کردن دارند."

آیت الله دستغیب از بحران کارخانه های فارس گفت

آیت‌الله‌علی‌اصغر دستغیب،نماینده فارس در مجلس خبرگان گفت:کارخانه‌های بخش دولتی و خصوصی استان فارس امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که انتظار است به این مشکلات توجه شده و نسبت به ساماندهی وضعیت آن اقدام شود.
آیت‌الله دستغیب افزود: امید است مشکل صنعت استان فارس به موازات سایر استان‌ها حل و وضعیت تورم، رکود و گرانی‌های که مردم ما را که همواره در مسیر انقلاب و اهداف نظام ثابت قدم در تنگنا قرار داده رفع شود.

مردم از شعار خسته شده اند
معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه شهرستان جهرم گفت: مردم از تكرار شعاري وعده ها دلزده مي شوند و انتظار دارند كه مسئولان ايجاد اشتغال و رشد اقتصادي را در اولويت كار خود قرار دهند.
صحراييان بيان كرد: از همه مديران مي خواهم تا با تمام توان براي تقويت توليد، حل مشكل ركود، مهارگراني و رفع بيكاري تلاش كنند و گزارشي از عملكرد خود به اين فرمانداري ارايه دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار