رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اواخر اردیبهشت‌ماه جاری، دانشکده علوم پزشکی آبادان، میزبان نخستین ماراتن نرم‌افزاری در خاورمیانه است.
کد خبر: ۲۲۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 01 May 2016
علیرضا آموزنده عصر امروز در نشست خبری که به‌منظور میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان از ماراتن برنامه‌نویسی سلامت برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اواخر اردیبهشت‌ماه جاری، دانشکده علوم پزشکی آبادان، میزبان نخستین ماراتن نرم‌افزاری در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: این سومین رویداد جهان است که در این حوزه برنامه نویسان خبره کشور و منطقه گرد هم خواهند آمد تا در حوزه سلامت به ساخت اپلیکیشن های موبایل پردازند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: این موضوع پیرو فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحول نظام سلامت است که باید این جنبش نرم‌افزاری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی رخ دهد، شورای سیاست‌گذاری دانشگاه نیز به این‌سو رفت تا فرمایشات رهبری را اجرایی کند.

آموزنده افزود: همچنین باید فن‌آوری‌های دنیا را بومی‌سازی کرد تا نسبت به مسائلی که در جهان رخ می‌دهد برای نخستین‌بار در حوزه سلامت این تلاش‌ها کاربردی شود.

وی با تأکید بر این موضوع که باید در اقتصاد درون‌زا از این تکنیک‌های جهانی استفاده کرد، عنوان کرد: باید به مباحث سلامت نگاه ویژه داشت، خوشبختانه به‌واسطه وجود نخبگان در کشور در حال تحقق است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در تشریح این فستیوال سه روزه اشاره کرد و افزود: در این ماراتن تمام کسانی را که در این حوزه صاحب ایده و نظر و علم هستند، گرد هم خواهیم آورد تا در یک دوئل سه روزه، یک نرم‌افزار را در حوزه سلامت ارائه داده و با نام ثبت‌شده دانشکده علوم پزشکی آبادان به مردم ارائه دهیم.

آموزنده تأکید کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان نخستین مرکز رسمی در خاورمیانه است که اجازه دارد در حوزه نرم‌افزار سلامت در جهان فعالیت کند.

این مسئول گفت: خوشبختانه منطقه آزاد اروند و معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری، حامی ما در این موضوع بوده‌اند که وزارت بهداشت نیز در این بین همکاری خوبی با ما داشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: ما طی این سه روز چالش‌های حوزه سلامت را همانند دیابت، فشارخون، بارداری و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را به کاربران تعریف خواهیم کرد و از آنها می‌خواهیم تا در جهت بهبود وضعیت بیماران و کنترل بیماری‌ها برنامه‌نویسی کرده و نرم‌افزار تولید کنند.

وی اظهار کرد: خروجی این ماراتن نگاه جدیدی در حوزه سلامت باز خواهد کرد و می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان را در منطقه و کشور از بین ببرد.

آموزنده در پایان خاطرنشان کرد: پذیرفتن دانشکده علوم پزشکی آبادان برای میزبانی این رویداد پروسه سنگینی داشت که تیم پیگیری ما در این موضوع زحمات زیادی را متحمل شد.

نخستین ماراتن برنامه‌نویسی حوزه سلامت در کشور، به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان طی روزهای 29 الی 31 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار