مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، در جلسه کارشناسان کانون های مساجد استان به تشریح برنامه های کانون ها در سال ۹۵، اوقات فراغت و جشنواره های جوانان مساجد کشور پرداخت.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 16 May 2016
حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، شب گذشته(26 اردیبهشت) در جمع کارشناسان کانون های مساجد و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها، به تبیین برنامه های سال 95 اشاره کرد و گفت: امسال قرار است چهار جشنواره رقابتی در استان برگزار شود که پس از ارسال آیین نامه، اطلاع رسانی های لازم به کانون ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که با برگزاری این گونه جشنواره ها و استفاده از ظرفیت های مساجد، معرفی بیشتری از حوزه مسجد به مخاطبان ارائه دهیم، اضافه کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان، شعر، هنرهای نمایشی و سرود روستایی از جمله این برنامه ها هستند.

براتی، اضافه کرد: ثبت نام جشنواره قرآنی مدهامتان از 20 اردیبهشت آغاز شده و تا 20 خرداد ادامه دارد و از اواسط شهریور تا پایان مهر برنامه استانی را برگزار می کنیم، مرحله کشوری این جشنواره در هفته وحدت 23 تا 26 آذر به میزبانی استان قم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین مرحله کشوری جشنواره شعر به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، هنرهای نمایشی به میزبانی استان مازندران و جشنواره سرود روستایی نیز به میزبانی استان فارس برگزار می شود که در همه این جشنواره ها را در استان بومی سازی می کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، به اعزام مبلغان طرح هجرت در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می شود و 500 مبلغ در سطح کشور پیش بینی شده که به هر استان سهمیه ای بنا به نیاز و درخواست در نظر گرفته می شود.

وی ابراز کرد: این روحانیون به نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق روستایی و محروم اعزام و برنامه های دینی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیارتی، هنری و تبلیغی در راستای آشنایی کودکان، جوانان و نوجوانان با معارف اسلامی و دستاوردهای انقلاب و رفع شبهات و... انجام می دهند.

براتی، با اشاره به اینکه کانون های مساجد روستایی که درخواست اعزام مبلغ به روستاهای خود را دارند باید نسبت به تامین اسکان و وسایل اولیه زندگی برای مبلغان اعزامی اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد: این طرح از 20 تیر تا یک شهریور برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان های اهواز، هویزه، شوش، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان که دارای روستاهای عرب نشین هستند می توانند اعلام کنند تا مبلغ از جامعه المصطفی برای آنها اعزام شود، اظهار کرد: همچنین کانون های مساجد نسبت به تشکیل هسته های پژوهشی اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه بنا داریم امسال افتتاحیه طرح اوقات فراغت را با یک بخش آموزشی و به میزبانی یکی از شهرستان ها برگزار کنیم، یاد آور شد: این برنامه 23 تا 25 تیر برگزار می شود و این کار در ارتقای فعالیت کانون های مساجد مؤثر خواهد بود.

وی بر توجه به موضوع سطح بندی کانون ها جهت تعیین کانون های فعال، نیمه فعال و غیرفعال در استان تاکید کرد و اذعان داشت: سال گذشته در این بخش عملکرد مطلوبی نداشتیم و برخی کانون ها نسبت به این سطح بندی معترض بودند از این رو کارشناسان شهرستان ها امسال باید با تحقیق و بازبینی نسبت به بروزرسانی این سطح بندی اقدام کنند.

براتی، بر تشکیل شورای قرآن و عترت کانون های مساجد تاکید کرد و افزود: این شورا یک کار درون سازمانی کانون هاست و مختص خانه های نور، مساجدی که هرشب طرح تلاوت نور و تفسیر همراه دارند، جلسات قرائت قرآن سنتی، کانون های تخصصی قرآن و نماز و کانون های مساجد است.

وی بر توزیع متوازن کانون های مساجد در سراسر استان، تشکیل کانون های تخصصی فعال و راه اندازی کانون های مساجد در مصلی ها، مساجد دانشگاه ها و مساجد زندان ها تاکید کرد و گفت: باید از پتانسیل کانون های مساجد که تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را در خود جای داده در جهت اطلاع رسانی فعالیت های این بخش استفاده کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، خاطر نشان کرد: لازم است کانون های مساجد علاوه بر وظایف ذاتی، در بخش هایی چون بهداشت و سلامت، حفظ محیط زیست، ستاد نماز، نهضت سوادآموزی، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مبارزه با موارد مخدر و دخانیات، مفاخر، اقتصاد مقاومتی و... کار کنند.


منبع: شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار