معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با عوامل تشدیدکننده مشکلات تنفسی پیش از آغاز فصل بارندگی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 17 May 2016
دکتر احمد سیاحی در جلسه بررسی مشکلات تنفسی با بیان این‌که بحث مشکلات تنفسی برای مردم خوزستان از سال 92 آغاز شده است، گفت: در 4 سال گذشته پس از اولین باران پاییزی شاهد گزارش های زیادی در خصوص بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان هستیم که تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است. وی اظهار کرد: پس از بروز این مشکل بلافاصله جلسات متعددی در سازمان محیط زیست کشور و با حضور خانم دکتر ابتکار برگزار شد که درپی آن کارگروهی استانی متشکل از تمامی دستگاه های ذیربط برای تشخیص عوامل این پدیده تشکیل و برنامه های بلند مدت و کوتاه مدتی نیز در این خصوص تبیین شد.

سیاحی افزود: در جلسه ای که روزقبل به همین منظور برگزار شد تصمیماتی در جهت تسریع در تشخیص عوامل این پدیده گرفته شده است. معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی که از سوی وزارت بهداشت مکلف به انجام تحقیقات در این خصوص شده بود برنامه زمانبندی تحقیقات خود را به همراه تجهیزات مورد نیاز برای انجام مطالعات و اعتبار لازم برای تهیه این تجهیزات را به استانداری اعلام می نماید و استانداری خوزستان نیز اعتبار مورد نیاز را از طریق مجاری دولتی و استانی پیگیری خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین تاکید کرد: چون این پدیده با اولین بارندگی پدیدار می شود حتماً باید آمادگی کامل را برای انجام تدابیر لازم داشته باشیم بر همین اساس به تمامی مراکز درمانی تأکید شد تا از کسانی که به همین دلیل به بیمارستانها مراجعه می کنند هزینه درمانی گرفته نشود.

سیاحی اقدامات انجام گرفته در این خصوص را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های پایش مربوط به باران‌های اسیدی و همچنین دستگاه برای بررسی و اندازه گیری گرده‌های گیاهی تهیه شده است که برای شناخت عوامل این پدیده بسیار تأثیرگذار خواهد بود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با یک برنامه زمانبندی مشخص و اقدامات مناسب دیگر شاهد چنین مشکلاتی برای شهرهای استان نباشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار