امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی به اوج شکوفایی خود برسد تنها راه آن اعتلای علم و دانش در جامعه است؛ در این مورد اولین نکته جایگاه معلم و دومین مسأله محیط آموزشی است.
کد خبر: ۲۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 19 May 2016

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مجتمع گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر چه با مسائلی که درباره مدرسه‌سازی یا مسائل مختلف در مجموعه منابع دینی ما وجود دارد، آشنا شویم بیشتر به آن‌ها افتخار می‌کنیم؛ زیباترین بحث نیز در این منابع بحث علم و دانش است و اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد در زمینه‌ی علم و دانش بوده است.

وی افزود: در یک تمدن اسلامی اگر بخواهیم به اوج شکوفایی برسیم تنها راه اعتلای علم و دانش در جامعه است؛ در این مورد اولین نکته جایگاه معلم و دومین مسأله محیط آموزشی است. در جامعه اسلامی اگر به علم و دانش اهمیت داده شود این اهمیت در محیط آموزشی متجلی می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: عرصه مدرسه‌سازی یک اساس و بنیاد برای تمام کارهای خیریه است و اساس شخصیت علمی و دانشی افراد در مدرسه ساخته می‌شود. تاکنون در زمینه‌ی مدرسه‌سازی کارهای بسیار خوبی در خوزستان انجام شده به‌طوری‌که خوزستان جزو نخستین استان‌های کشور در این امر است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: استان خوزستان بیش از بقیه استان‌ها از توسعه نامتوازن رنج می‌برد؛ عبور یک دانش‌آموز از کنار تأسیسات عظیم نفت و گاز برای رسیدن به مدرسه نمادی از توسعه نامتوازن در استان است.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز استان، گفت: خداوند متعال در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید " آنچه نزد شماست تمام می‌شود و آنچه نزد خداست باقی می‌ماند و قطعاً کسانی را که شکیبایی کردند به بهتر از آنچه عمل می‌کردند، پاداش خواهیم داد". شما عزیزان نیز قطعاً پاداش کار خود را دریافت خواهید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار