معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز عنوان کرد:
من و همکاران زحمتکشم در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و همچنین مناطق هشتگانه در تلاش هستیم علاوه بر ایجاد ساعات و لحظات شاد و خوش برای شهروندان ، از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده نماییم.
کد خبر: ۲۳۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 26 May 2016
امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز با تبریک اعیاد شعبانیه و بخصوص میلاد حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) گفت: این معاونت از روزهای ابتدایی ماه شعبان که همزمان با ولادت امام حسین(ع) بود با هدف آماده سازی فضای شهر برای اعیاد شعبانیه با آذین بندی و چراغانی سطح شهر اقدام به فضاسازی میادین و معابراصلی شهر نمود و برنامه های مختلفی را به مرحله اجرا در آورد.

وی افزود: در همین راستا به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد(ع) با مشارکت مساجد سطح شهر جشن هایی را برگزار نمود.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

آهن جان ادامه داد: همچنین به مناسبت نیمه شعبان و میلاد آخرین منجی عالم بشریت از سوی معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق هشتگانه نیز جشنهایی در پارک ها و بوستانهای شهر برگزار شد.

معان شهردار اهواز خاطرنشان کرد: معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه یک در تاریخ 31 اردیبهشت ماه جشنی را در پارک کارون برگزار نمود.

وی گفت: منطقه دو نیز این جشن را دوم خردادماه در خیابان اصلی چمران و منطقه 3نیز 30اردیبهشت ماه در پارک ولایت جشن میلاد امام زمان (عج) را برگزار کرد.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

آهن جان افزود: معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه 4 در تاریخ دوم خردادماه ومنطقه 5 نیز30 اردیبهشت ماه در پارک های میثاق و دانشجو جشنهایی را برگزار نمودند.

معاون شهردار اهواز افزود: منطقه 6 سوم خردادماه جشنی را در منطقه کمپلو ، منطقه 7 دوم خردادماه در پارک علامه و منطقه 8 نیز 29 اردیبهشت ماه در پارک رشد جشن هایی را برگزار کردند که تمامی این جشنها با حضور هزاران نفر از شهروندان اهوازی برگزار شده و هدف از برگزاری آنها ایجاد لحظاتی شاد برای آنان بوده است.

وی در ادامه افزود: معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز همچنین جشنی را با عنوان شکوه انتظار در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار نمود که در آن از خوانندگان و بازیگران مطرح کشوری دعوت به عمل آمده بود. همچنین در حاشیه برگزاری این جشن که با حضور جمع بسیاری از شهروندان برگزار شده بود از 28 عنوان محصولات فرهنگی این معاونت که در 650 هزار جلد به چاپ رسیده بود ، رونمایی شد.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

آهن جان در خصوص این محصولات فرهنگی گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه فرهنگی شهرداری اهواز ارتباط مستقیمی با مردم داریم تصمیم گرفتیم با چاپ بروشورها و کتابچه هایی با موضوعات روز و مورد نیاز خانواده ها این ارتباط را نزدیک تر نموده و در راستای حل مشکلات خانواده ها از طریق آموزش های راه دور قدم برداریم، در واقع ما مطالب مفید و موثری را در قالب بروشور ها و کتابچه هایی کم حجم و چکیده در اختیار شهروندان قرار می دهیم.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

وی افزود: این محصولات شامل ، بسته مهارتهای تحصیلی(10 بروشور با موضوعات مرتبط از جمله برنامه ریزی درسی، روش های تقویت ذهن و ...)، بسته آموزشی قبل از ازدواج ( 9بروشور با موضوعات مرتبط از جمله ملاکهای همسر گزینی موفق، نقش عشق در ازدواج و ...)، بسته آموزشی فرزند پروری (شامل 10 بروشور با موضوعات روش مقابله با گستاخی، مسئولیت پذیری در فرزندان و... )کتابچه های پسماند و بازیافت، خانه بزرگ ما، شهر زیبای من، حادثه خبر نمی کند، معبری به آسمان، مهرنامه، طب سنتی، خیابان های آبی، فرشته های سپید، باغچه های سبز، چراغ قرمز، زباله های طلایی، غذای پاک و... می باشد.

آهن جان گفت: همچنین به مناسبت نیمه شعبان و میلاد آخرین منجی عالم بشریت کتابچه ای با عنوان ماه منیر نیز در خصوص زندگی حضرت مهدی (عج) به چاپ رسید.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

معاون اموراجتماع وفرهنگی شهرداری اهواز در ادامه این گفتگو به برگزاری المپیاد ورزشی اشاره کرد و گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه از سوی این معاونت اولین المپیاد ورزشی شهرداری شامل 25 رشته ورزشی مختلف در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار گردید.

وی افزود: در این المپیاد ورزشی که جمع بسیاری از ورزشکاران اهوازی حضور داشتند تیم ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و فضای شاد و با نشاطی را بوجود آوردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز همچنین خبر از برگزاری برنامه های مشارکتی با مساجد شهر اهواز داد و گفت: ما علاوه بر تمام جشنهایی که در پارکها و بوستانهای مختلف برگزار نمودیم، به مناسبت این ایام مبارک جشنهایی را نیز به صورت مشارکتی در مساجد مناطق هشتگانه  از جمله مسجد حضرت مسلم ابن عقیل، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد ابوالفضل(ع)، مسجد ولیعصر (عج)، مسجد خاتم الانبیاء، مسجد امام رضا (ع)، هیئت محبین اباصالح المهدی(عج) و ... برگزار کردیم  که مورد توجه و استقبال نمازگزاران و اهالی مناطق مختلف قرار گرفت.

از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده می نماییم

آهن جان در خصوص دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه گفت: در همین ایام یک دوره مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان را نیز به صورت مشارکتی در پارک بانوان برگزار نمودیم. علاوه بر این با توجه به اهمیت سلامتی جسمی در کنار سلامت روح و روان، در دو برنامه مهم جشن شکوه انتظار و اولین المپیاد ورزشی شهرداری ، اتوبوس سلامت به ارائه خدمات سلامتی از جمله ویزیت رایگان مشغول بود.
وی افزود: نورباران و نورافشانی آسمان شهر اهواز از دو محل پارک 42 هکتاری کیانپارس و پارک کوهساران منبع آب که موجب تجمع بسیاری از شهروندان و تماشای این زیبایی کم نظیر شد نیز از فعالیتها و اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری اهواز بود.  

معاون شهردار اهواز در ادامه این گفتگو با تاکید براینکه تمامی  برنامه های این معاونت با هدف خدمت به شهروندان می باشد افزود: من و همکاران زحمتکشم در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و همچنین مناطق هشتگانه در تلاش هستیم علاوه بر ایجاد ساعات و لحظات شاد و خوش برای شهروندان ، از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم شهروندی در راستای داشتن زندگی سالم و موفق استفاده نماییم.

وی افزود: همانطور که می دانید معاونت فرهنگی شهرداری متولی فرهنگ و هنر در شهر نیست ولی این بار زمین مانده را بردوش گرفته و در جهت سوق دادن شهر اهواز به سوی شهری فرهنگ مدار تلاش می کند .  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار