رئیس کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: موافقان طرح های انتقال آب، مخالفت های مردمی با انتقال کارون را یک حرکت احساسی و قومی می دانند در حالی که کارشناسان استدلال های علمی محکمی برای رد این طرح ها دارند.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 31 May 2016
امیدعلی شهنی کرم زاده دوشنبه در همایش بررسی پیامدهای انتقال آب کارون که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد افزود: موافقان طرح های انتقال مخالفان خود را احساسی می دانند، این در حالیست که اساتید دانشگاه و متخصصان استدلال های علمی برای مخالفت با طرح های انتقال آب کارون مطرح کرده اند.

این چهره ماندگار کشور افزود: اگرچه از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم اما معتقد هستیم هیچ پروژه ای نباید بدون نظر کارشناسان و تشکل های غیردولتی اجرایی شود و وزارت نیرو نباید زیر بار امضای طرح های غیرکارشناسی برود.

*انتقال آب مجازی

دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این همایش 'آب مجازی' را مفهومی جدید در مدیریت منابع آب دانست و گفت: این مفهوم در توسعه کشورها نقش اساسی دارد.

بابک مختاری افزود: هم اکنون بسیاری از محصولات استان به صورت آب مجازی از این استان منتقل می شود اما این مساله مورد توجه قرارنگرفته است به طور مثال عمده آبی که از کارون مصرف می شود برای نیشکر است که این محصول به مصرف گز اصفهان و قطاب یزد می رسد.

وی اضافه کرد: تولیدات فولاد خوزستان و اصفهان نیز که با مصرف بالای آب و متحمل شدن آلودگی بسیار به دست می آید برای مصارف خودروسازی دیگر استان ها خارج می شود.

دبیر کانون صنفی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در ادامه این همایش گفت: این کانون هشت ماه پیش به صورت خودجوش شکل گرفته و اهداف آن تعالی نظام علمی دانشگاه و کمک به زندگی بهتر و شرافتمندانه برای خوزستانی هاست.

حسین الهام پور افزود: این همایش به درخواست بیش از 180 نفر از اعضای کانون صنفی اساتید دانشگاه چمران برگزار شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار