رییس جمهوری در مراسم افتتاح پتروشیمی مهاباد:
همگان موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن تاثیر فشارها بر کشور هستند. به صراحت اعلام می‌کنم به عنوان رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای عالی امنیت ملی، در ایران اسلامی هیچ کسی حق ندارد، بین مسلمان و پیرو یک مذهب با مذهبی دیگر امتیازی قایل شود.
کد خبر: ۲۳۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 01 June 2016
رییس جمهوری در مراسم افتتاح پتروشیمی مهاباد، تبلور توانمندی صنعتی در مناطق کشور را نماد تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: همگان موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن تاثیر فشارها بر کشور هستند و باید به تلاش های خود برای تحقق سیاستها و اهداف اقتصاد مقاومتی بیفزایند.

به گزاش تابناک گلستان از پایگاه اطلاع رسانی دولت رییس‌ جمهوری گفت: به صراحت اعلام می‌کنم به عنوان رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای عالی امنیت ملی، در ایران اسلامی هیچ کسی حق ندارد، بین مسلمان و پیرو یک مذهب با مذهبی دیگر امتیازی قایل شود.
دکتر روحانی تأکید کرد: تمام مردم مسلمان چه شیعه و چه سنی در حقوق شهروندی، مساوی هستند و اصل در مسئولیت و شایستگی است و باید متناسب با شایستگی زمینه فعالیت و بالندگی، برای هر فرد مهیا شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه قبل از بحث قومیت همه ایرانی هستیم و در این دیار به مسلمانی خود افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: افتخار به قومیت در مرحله سوم و بعد از ایران و اسلام وجود دارد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه قومیت‌های مختلف مانند گل‌های رنگارنگ در باغی بزرگ تجلی می‌یابند، ادامه داد: اول به فکر حفظ باغ باشیم، آنگاه گل‌های رنگارنگ را حراست نماییم.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: امروز به همه مردم منطقه اعلام می‌کنیم که اگر به دنبال امنیت، توسعه و آرامش هستید، راهی به جز اعتدال و میانه‌‌روی وجود ندارد.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: افراطی‌گری مذهبی، قومی، سیاسی، جناحی و همچنین خشونت خاصیتی جز ویرانی، برای مردم ندارد.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: در سایه وحدت، برابری، اعتدال، دوری از افراط و خشونت می‌توانیم نه تنها امنیت برای خود و فرزندانمان بلکه توسعه را برای این سرزمین به ارمغان بیاوریم.

دکتر روحانی تأکید کرد: تبعیض قومیتی را محکوم می‌کنم، اصل در استخدام و جذب باید علم، دانش، تعهد و شایستگی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار