مدیرکل صدا و سیمای خوزستان گفت: برنامه‌های گوناگون مناسبتی، مذهبی و سرگرم کننده برای ماه مبارک رمضان در شبکه استانی سیمای این مرکز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۳۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 02 June 2016

مسلم رحیمی چهارشنبه شب در نشست خبری در مرکز صدا و سیمای خوزستان رئوس برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

وی با اشاره به پخش زنده برنامه عربی زبان "هلال و هیل" در رمضان سال گذشته اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، این مجموعه نمایشی مورد استقبال گسترده بینندگان قرار گرفته، لذا امسال برنامه را با رویکردی دیگر دنبال کرده و فرهنگ بومی را نیز هم چون گذشته در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان با بیان اینکه این مجموعه طنز آمار بیشترین بیننده را در بین شبکه‌های استانی در بر داشت عنوان کرد: با آسیب‌شناسی از دوره قبل متوجه شدیم قسمت‌های نمایشی از مقبولیت بیشتری نزد مردم برخوردار بوده و لذا امسال این مجموعه 45 تا 60 دقیقه‌ای، شامل 90 درصد قسمت‌های نمایشی است و در میان آن علوانیه (موسیقی عربی مختص منطقه اهواز) نیز پخش خواهد شد.

این مسؤول توضیح داد: بر خلاف سال گذشته نمایش این مجموعه طنز به صورت ضبط شده است و از بازیگران بیشتری در آن استفاده می‌شود.

رحیمی افزود: با توجه به ظرفیت بازیگران عرب در سطح خوزستان از بازیگران شاخصی از 5 شهرستان شوش، شادگان، سوسنگرد، هویزه و اهواز در این سریال دعوت به‌عمل‌آمده و به لحاظ نوشتاری از متن منسجم‌تری برخوردار و به لحاظ فرم و شیوه اجرایی کاملاً از مجموعه قبلی متفاوت است و به فاصله مناسبی پس از اذان مغرب و به همراه زیرنویس فارسی پخش خواهد شد.

وی در ادامه خبر داد: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان شامل برنامه‌های پیشوازی قبل از ماه مبارک از جمله نمایش آماده‌سازی مساجد و جنب‌وجوش مردم، مناجات شعبانیه و قرائت قرآن و همچنین برنامه‌های مختص ماه  رمضان است.

مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان با اعلام برنامه‌های ویژه رمضان تشریح کرد: تفسیر 15 دقیقه‌ای هر جزء قبل از قرائت، ویژه‌برنامه‌های افطار و سحر با نام روشنایی‌های شهر که در آن از افراد خیر و برجسته استان دعوت می‌شود و سحرخیزان که در آن به معرفی علمای بزرگ خوزستانی پرداخته می‌شود، شرح دعای روزانه از جانب آیت‌الله جزایری، تفسیر نهج‌البلاغه توسط آیت‌الله حیدری و جمع خوانی قرآن که پیشانی آنها است.

رحیمی بیان داشت: جمع خوانی قرآن در سطح استان با همکاری دارالقرآن‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه، اداره ارشاد اسلامی و ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر انجام خواهد شد.

وی از پخش برنامه «آیه‌های علوی» با همکاری موسسه غدیرشناسی خبر داد و گفت: پخش این برنامه کوتاه 7 دقیقه‌ای از اولین شب قدر شروع و تا عید غدیر به مدت 90 شب ادامه خواهد داشت و محتوای آن برگرفته از مفسرین اهل سنت و تشیع است.

مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان با اشاره به گرامیداشت مقام شهید مصطفی چمران بیان داشت: در روز پنجشنبه 27 خرداد دعای کمیل در دهلاویه به مناسبت سالروز شهید والا مقام برگزار خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: امیدواریم با تأیید شورای عالی قرآنی از صوت ضبط شده قرائت و مؤذن تراز اول استانی در برنامه‌های قرائت قرآن و اذان بهره‌مند شویم.

وی در پایان اضافه کرد: 7 ویژه‌برنامه زنده شب‌های قدر، پوشش راهپیمایی روز قدس، نمایش جنب و جوش بازار و مردم در استقبال عید فطر و سه ویژه برنامه طنز مشابه خندوانه با حضور مردم در عید فطر از دیگر برنامه ریزی‌های مرکز صدا و سیمای خوزستان در ماه مبارک رمضان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار