سرپرست استانداری خوزستان با بیان اینکه بخش خصوصی استان توانمند نیست گفت: تقویت بخش خصوصی از الزامات تقویت اقتصاد خوزستان است.
کد خبر: ۲۴۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 06 June 2016
فرج اله خبیر دوشنبه در نشست دولت و بخش خصوصی در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: از مرزهای خوزستان صادرات گسترده ای در حال انجام است اما مبداء تولید بیشتر کالاهایی که صادر می شوند خوزستان نیست.

وی گفت: بخشی از مشکلات بخش خصوصی و صادرات، مشکلات ساختاری است و بخشی دیگر امکاناتی است که باید فراهم شود؛ بدون وجود امکانات صادرات روند مناسبی را نخواهد داشت.

خبیر افزود: باید برخی رفتارها و تصمیمات در مرز تغییر یابد و خدمات رسانی به بازرگانان در مرز ساماندهی شود.

سرپرست استانداری خوزستان بیان کرد: برخی کشورها تسهیلاتی را در تجارت با عراق فراهم کرده اند که این کار در تجارت خوزستان با عراق تاثیر گذار است.

وی افزود: باید در خوزستان گروهی متشکل از گروه اقتصادی استانداری، نماینده اتاق بازرگانی استان و نماینده گمرک و سازمان صنعت، معدن وتجارت تشکیل شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: متاسفانه خوزستان از فرصت های پیمانکاری در عراق استفاده نکرده و برای گرفتن کار در کشور عراق اقدامی انجام نشده است.

احمد سیاحی افزود: نظام مهندسی خوزستان فعالیت مناسبی در عراق نداشته است در حالی که کشور پاکستان در بخش مهندسی عراق بسیار خوب وارد شده است.

وی ادامه داد: نظام پزشکی یزد در عراق یک نمایندگی راه اندازی کرده و کارهای درمانی و اعزام بیمار از عراق به یزد را انجام می دهد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: کشور عراق در بخش های مهندسی، صادرات کالاهای مهندسی و در حوزه درمانی ظرفیت های بسیار مناسب برای کار و کسب درآمد دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار