اتاق عمل جراحی چشم خرمشهر با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، روسای بیمارستان های شهرهای آبادان و خرمشهر، مسئول بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 13 June 2016
علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از اتاق عمل جراحی چشم بیمارستان ولیعصر(عج)، همدلی و همراهی بین بخشی دستگاه ها را عامل موثر پیشبرد اهداف نظام سلامت در منطقه دانست و گفت:دانشکده علوم پزشکی آبادان بر اساس برنامه کوتاه مدت و بلندمدت خود، ارتقاء شاخص های سلامت را در منطقه پیگیری کرده و افتتاح اتاق عمل جراحی چشم در بیمارستان بخشی از این برنامه هاست.

وی اظهار داشت:امید است، با برنامه ریزی انجام شده و بر اساس نیاز منطقه، بیمارستان فوق تخصصی 240 تختخوابی شهید عبدالرضا موسوی با ماموریت های ویژه راه اندازی شود.

آموزنده با بیان راهبردهای پیش رو برای بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر نیز، گفت:برای بیمارستان فعلی خرمشهر نیز پروژه های بازسازی و ساخت فضای جدید پیش بینی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:در این منطقه دو پروژه عمرانی بزرگ نظیر بیمارستان شهیدموسوی و بیمارستان و مرکز تخصصی درمان بیماری های قلب احداث می شود و تمامی نیازهای منطقه را پاسخ می دهد که هزینه های ساخت آن سازمان منطقه آزاد اروند تقبل کرده و تجهیز آن نیز بر اساس توافقنامه از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام می پذیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: امید است، طی دو تا سه سال آینده، ظرفیت پذیرش تخت های بیمارستانی در این منطقه تا دو برابر افزایش یافته و رونق گردشگری سلامت نیز با جدیت پیگیری می شود.

مسئول بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت:با توجه به مصوبه نشست مدیران بخش سلامت این منطقه با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طرح های عملیاتی در موضوع تامین زیرساخت های درمانی آغاز شده و برای توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر 250 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص یافت.

سیدمهدی موسوی تعامل بین بخشی سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت:این تعامل از سال 93 تاکنون تداوم دارد.

وی میزان اعتبار تخصیصی توسعه بیمارستان طالقانی آبادان را نیز 100 میلیارد ریال عنوان کردو گفت:با توجه به برنامه های وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای ارتقاء کیفیت سلامت شهروندان، بیمارستان شهید موسوی کلنگ زنی شد و تاکنون پیشرفت 20 درصدی دارد.

موسوی، ایجاد نشاط و خودباوری در مردم با راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی را از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند دانست و گفت: امید است با بهره برداری کامل از این طرح ها، هزینه درمان شهروندان به میزان قبال قبولی کاهش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار