از مجموع اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۴ شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تا این تاریخ تنها ۴۱/۲۷ درصد به این شرکت پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۴۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 15 June 2016
ه نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان؛ درویشعلی کریمی با اعلام این خبر گفت: کمبود اعتبارات مالی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است که از جمله می توان به توقف برخی از پروژه های مهم عمرانی، عدم توان برای تعمیر و نگهداری تجهیزات آبرسانی و حتا کمبود اعتبارات برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان اشاره کرد.

مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان بیان کرد: اگرچه درصورت پرداخت تمامی اعتبارات مصوب سال ۹۴ در پیشرفت بسیاری از پروژه های عقب افتاده گشایش چندانی حاصل نمی شد اما در صورت پرداخت تمامی اعتبارات مصوب بخشی از مشکلات ما کاهش می یافت.

کریمی تصریح کرد: عدم تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و نگهداری تجهیزات و پروژه های آبرسانی باعث استهلاک و هدر رفت سرمایه های دولت می شود و پروژه ها و تجهیزاتی که  با صرف هزینه های گزاف ساخته و  راه اندازی شده به سرعت در حال استهلاک هستند و تنها چاره کار تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و نگهداری است.

مدیرعامل آبفاروستایی خوزستان توضیح  داد: در برخی مواقع برای تامین هزینه های سوخت تانکرهای سیار آبرسانی با تنگنا مواجه هستیم. حال آنکه در آبرسانی با تانکرهای سیار هزینه های دیگری از جمله هزینه لاستیک و پرداخت اجاره برای تانکرهای استیجاری هم وجود دارد.

کریمی افزود: اگرچه کارکنان خدوم شرکت آبفاروستایی خوزستان با تلاش و کوشش فراوان در سال گذشته بحران های بسیاری از جمله سیل، طوفان و خشکسالی را بخوبی مدیریت کردند و پشت سر گذاشتند اما به دلیل عدم پرداخت هزینه های انجام شده که این شرکت برای تامین رفاه روستاییان به صورت دیون نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کرده بود اکنون تحت فشار بسیاری قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزینه های ناشی از سیل، طوفان و خشکسالی برای آبفاروستایی خوزستان قریب به ۴۰ میلیارد تومان بود که تا کنون این شرکت موفق به دریافت حتی ریالی از زیان وارد شده در حوادث غیر مترقبه سال ۹۳ و ۹۴ نشده است.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان در پایان از منتخبان جدید مجلس شورای اسلامی، سرپرست استانداری خوزستان، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درخواست کرد کمک کنند نیازهای مالی آبفاروستایی خوزستان تامین شود تا زمینه برای ارایه خدمات بیشتر توسط این شرکت فراهم شود و از بروز مشکل برای تامین آب شرب روستاییان عزیز خوزستانی جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار