سخنان روحانی در جلسه امروز هیات دولت؛
استاندار جدید به دلیل دارا بودن تجربیات متنوع در استان و برخورداری از همراهی و اجماع نیروهای فعال استان، گزینه مناسبی برای این خوزستان است.
کد خبر: ۲۴۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸ 19 June 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ بالاخره پس از کش و قوس های فراوان دولت یازدهم در انتخاب استاندار خوزستان، امروز این موضوع در دستور کار جلسه هیات وزیران به ریاست حسن روحانی قرار گرفت و غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار جدید خوزستان برگزیده شد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخاب غلامرضا شریعتی عنوان کرد: استان خوزستان از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌های کشور است و از جهات زیادی دارای اهمیت ویژه بوده و به علت برخورداری از ظرفیت‌های فراوان، مستعد پیشرفت بیشتری است.

وی افزود: استاندار جدید به دلیل دارا بودن تجربیات متنوع در استان و برخورداری از همراهی و اجماع نیروهای فعال استان، گزینه مناسبی برای این خوزستان است.

 رئیس جمهور ضمن توصیه به اهتمام ویژه در حوزه اقتصاد و کشاورزی توسط استاندار جدید، اظهار کرد: استاندار جدید خوزستان رعایت اعتدال در همه امور و استفاده از همه نیروهای شایسته و توجه به همه اقوام را نصب العین خود قرار دهد و تلاش کند که هیچ‌کس در استان احساس تبعیض نکند.

دکتر روحانی پیگیری جدی مسأله ریزگردها را از جمله اولویت‌های استان دانست و گفت: وظیفه دستگاه‌های مسئول و استاندار، تعامل با کشورهای منطقه برای حل این مشکل در منشأ خارجی ریزگردها است.


در همین زمینه غلامرضا شریعتی پس از انتخاب به عنوان استاندار خوزستان، در گفتگو با خبرنگار هورنیوز اهم اولویت ها و برنامه های ارائه شده توسط خود به هیات دولت را، تاکید بر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخل استان، طرح آمایش سرزمین، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی، حمایت از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، حمایت از طرح های وزارت نفت برای بالابردن تولید نفت، تلاش برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشمی و طرح شهرک های کشاورزی عنوان کرد.

شریعتی در پاسخ به این سوال که موضع شما به عنوان استاندار خوزستان در خصوص طرح های انتقال آب چه خواهد بود، اظهار کرد: موضع اینجانب منافع خوزستان و کشور است و منافع استان را اولویت اول خود می دانم.


به گزارش تابناک خوزستان؛ شریعتی که با رای کامل اعضای هیات دولت برای این سمت انتخاب شد، جوانترین استاندار کشور در دولت تدبیر و امید است.

از جمله سوابق شریعتی می توان به معاونت استاندار خوزستان در دوره اصلاحات، قائم مقام و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار