مادر باردار ایذه‌ای در قبل از انجام زایمان دچار تشنج شد که تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه‌ای نداشت.
کد خبر: ۲۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 25 June 2016
با توجه به اینکه سطح پزشکی و خدمات درمانی یک کشور توسط بهداشت جهانی با توجه به آمار مرگ و میر مادران باردار محاسبه می‌شود، بدون شک روی‌دادن اتفاقات ناگوار در هنگام زایمان زنان در بیمارستان‌های کشور نمی‌تواند برای وزارت بهداشت بازتاب خوب و خبر کمی باشد.

امین محمدپور با تایید این خبر اظهار کرد: 3 شب پیش مادری باردار برای وضع حمل به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام اقدامات لازم برای وی مراحل انجام زایمان با حضور پزشک متخصص در حال انجام بود.

وی افزود: تشنج یکباره مادر باعث انتقال فوری وی به اتاق عمل شد که تمام پزشکان متخصص از جمله 2 پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک داخلی، جراح و مغز و اعصاب برای انجام اقدامات لازم در اتاق عمل حاضر شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه متاسفانه اقدامات صورت گرفته برای نجات جان مادر نتیجه‌ای در بر نداشت خاطرنشان کرد: پس از انجام سزارین این مادر نوزاد به سلامتی به‌دنیا آمد ولی تلاش‌های مجموعه حاضر در اتاق عمل برای نجات جان مادر نتیجه‌ای نداشته و وی جان خود را از دست داد.

محمدپور با بیان اینکه علت دقیق مرگ این مادر پس از تشکیل کمیته پزشکی اعلام خواهد شد تصریح کرد: کمیته مرگ مادران باردار در شهرستان، استان و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و دلایل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک سری از پزشکان این نظریه را داشته‌اند که یک سری ناهنجاری عروقی و مغزی باعث مرگ شد گفت: با توجه به اینکه پروسه زایمان فشار بسیار زیادی را برای مادر در پی دارد و در این بین احتمال اینکه تشنج باعث روی‌دادن پارگی در رگ‌ها شده باشد وجود دارد.

محمدپور با بیان اینکه تمام موارد ذکر شده تنها می تواند در حد یک فرضیه و احتمال باشد عنوان کرد: پزشکی قانونی و شورای پزشکی پس از انجام بررسی‌ها و به نتیجه رسیدن دلیل فوت را اعلام می کنند و ما باید تا آن روز به شایعات و حرف‌های منتظره توجهی نداشته باشیم و نتیجه قطعی را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرگ مادر باردار در پزشکی و بهداشت کشور و سطح جهانی بسیار اهمیت دارد گفت: در بیمارستان‌ها و محل‌های درمانی که مادران برای وضع حمل مراجعه می‌کنند کاری بالاتر از انجام خدمات و حضور پزشک متخصص نمی‌توان انجام داد و مطمئن باشید پزشکان ما برای نجات و خدمت‌رسانی به هر یک از بیماران و مادران تلاش‌های خود را تا لحظه آخر انجام می‌دهند.
منبع: فارس
برچسب ها: ایذه ، زن باردار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
خب سزارین برای همین موارد هست دیگه چرا باید انقدر فشار رو تحمل میکرد که تشنج کنه؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
با سلام وعرض تسلیت خدمت خانواده این مادر
متاسفانه در بیمارستان ایذه هیچ گونه رسیدگی به بیمارانی که خیلی بد حال هستند نمیشود من هر موقع به بیمارستان مراجعه کردم به علت بی توجهی مسولین دکتر کشیک بیمارستان حضور نداشتند و همین عمر باعث شد که دو نفر از عزیزانم را از دست بدهم.مطمئنا مسئولین به فکر جیب خودشان هستند نه مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار