مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز قلم (14 تیر) پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۲۵۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 03 July 2016
همایون قنواتی در پیام خود نوشته است:

«به نام خداوند بخشنده‌ بخشایشگر مهربان

آن‌گاه که ایزد یکتا به مشیت مقدس خویش، نظام احسن را بنا نهاد، قلم به عنوان اولین خلقت، عزت و عظمت یافت که "اولین چیزی که خداوند آفرید، قلم بود" تا تجلی‌بخش رازنامه‌ بزرگ پروردگار بر لوح محفوظ شود و به جوهره‌ حب ذاتی، ترسیم‌گر سیمای زیبنده‌ انسان کامل بر صحیفه‌ی هستی شود.

قلم آفرینشی عزیز است که حامل نور و روح الهی در ظلمت‌سرای ناسوتی گشته و نشان از کرامت و رحمت واسعه‌ رحمانی در عالم ملک داشته و سرسبزی بهشت خلد را حکایت‌گر است، همان‌ گونه که رسول اکرم(ص) فرمود: "خداوند قلم را از درختی بهشتی آفرید، بهشتی که به آن خلد می‌گویند."

قلم، سرسپرده‌ عاشقی است که به سوگند "قسم به قلم و آن‌ چه می‌نگارد" شرافت یافته و در مسیر نیل به مقصود احدی، عاشقانه به سر دویده و همه‌ هستی‌اش را نثار محبوب سرمدی نموده و در کلمات جاری از حق به بقا رسیده تا رایحه‌ای از باغ عشق و معرفت رحیمی را به حکم "خدایی که با قلم تعلیم داد و به انسان آن ‌چه را نمی‌دانست، آموخت" به مشام یوسفان در چاه طبیعت مانده، برساند و نوید جاودانگی در فردوس برین را نغمه‌ساز کند.

در گستره‌ تاریخ بشر، هر گاه این ودیعه‌ گران‌بهای ربوبی در دست دانشمندی فرزانه قرار گرفت، چشمه‌سار علوم و معارف رحمانی از آن جاری گشت و هامون تفتیده‌ دل‌های مشتاق را به سرزمینی حاصل‌خیز تبدیل ساخت و این گواه بر آن است که قلم تنها در دستان انسان کامل از عهده‌ رسالتش برمی‌آید. به راستی، قلم نعمت عظیم و موهبتی شگرف است که به تصریح حدیت نبوی، بدون وجود آن حکومت و دین پایدار نمی‌ماند و زندگانی صالح محقق نمی‌شود.

چهاردهم تیرماه، روز قلم، فرصت مناسبی است تا قدردان همه‌ نویسندگان، شاعران، روزنامه‌نگاران، مولفان، ناشران و فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسان باشیم. این‌جانب به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این مناسبت را به اهالی قلم تبریک گفته و آرزو می‌کنم تا همواره سربلند و پیروز باشید.»
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار