لحظه به لحظه با حادثه آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر؛
آخرین اخبار، تصاویر و فیلم ها از حادثه آتش سوزی گسترده در پتروشیمی بوعلی ماهشهر
کد خبر: ۲۵۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 07 July 2016
در حال به روز رسانی..

تابناک خوزستان - روز گذشته بر اثر مشکل فنی در یکی از سکوهای واحد پتروشیمی بوعلی در ماهشهر، آتش سوزی گسترده ای به وقوع پیوست.

در ساعات اولیه این حادثه، به نظر می رسید آتش سوزی به سرعت مهار شود اما با گسترش زبانه های آن، حریق سطح بیشتری از منطقه را فراگرفت.

آتش نشانی و گروه های امدادی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و اقدام به اطفای حریق کردند اما تاکنون این تلاش ها به ثمر ننشسته است.


آتش سوزی احتمالاً ۱۵ ساعت دیگر خاموش می شود

وزیر نفت گفت: به دلیل حجم وسیع آتش سوزی در واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر احتمالا عملیات اطفاء حریق تا ۱۵ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه به دلیل حجم وسیع آتش سوزی در مخزن ۲۵ هزار تنی پتروشیمی بوعلی ماهشهر عملیات نهائی بعد از ظهر جمعه تیم اطفاء حریق که از طریق زمین و آسمان انجام شد ناموفق بود هر چند این پیش بینی هم از قبل محتمل بود.


علت حادثه پتروشیمی بوعلی خرابکاری نیست

وزیر نفت عنوان کرد: برخلاف ادعای برخی که عنوان می‌کنند علت حادثه آتش‌‌سوزی پتروشیمی بوعلی‌سینا خرابکاری بوده، هرگز اینگونه نیست و سانحه دلایل فنی داشته است.



مرضیه شاهدایی به ستاد بحران خوزستان پیوست

مرضیه شاهدایی عصر امروز برای حضور در ستاد بحران و نظارت بر عملیات اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا در سازمان منطقه ویژه اقتصادی حضور پیدا کرد.



رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ماهشهر آمد

اسماعیل نجار ظهر امروز برای نظارت بر عملیات اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا وارد این شهرستان شد.



آغاز عملیات اصلی اطفاء حریق

عملیات اصلی اطفاء حریق مخزن ۲۰۰۱C مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با همکاری نیروهای عملیاتی و آتش نشانی آغاز شد.

هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تاکنون دو مرحله اطفاء حریق و پاشش مواد اطفاء حریق با بالگرد به صورت موفقیت آمیز انجام شده است.



در خصوص خمیدگی مخزن پتروشیمی بوعلی، جای نگرانی نیست

مسئول روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در خصوص انتشار اخباری مبنی بر خم شدن مخزن در حال آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و احتمال جاری شدن مواد از این مخزن، گفت:در این خصوص، جای نگرانی نیست.



مردم ماهشهر در آرامش باشند/ خبر آتش سوزی در مخزن دوم صحت ندارد

فرماندار ماهشهر با رد آتش سوزی در مخزن دوم در سایت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: خبر سرایت آتش و آتش سوزی یک مخزن دیگر در محل حادثه صحت ندارد.


وزیر نفت: تا زمان اطفای کامل آتش در ماهشهر می‌مانم

بیژن نامدار زنگنه بامداد امروز جمعه در جلسه کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر دنبال مقصر حادثه نمی گردیم و تمام تلاش ما برای مهار حادثه است.

وی ادامه داد: عملیات مهار آتش فرمانده ندارد و باید هرچه سریع‌تر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود، من نیز تا زمانی که آتش به طور کامل خاموش شود برای پشتیبانی و نظارت در منطقه خواهم بود.


تردد خودرو از آزاد راه اهواز - ماهشهر از سر گرفته شد

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با مهار شدن و کنترل آتش در مجتمع پتروشیمی بوعلی ماهشهر، تردد خودروها که از روز گذشته در مسیر اهواز- ماهشهر ممنوع شده بود، بامداد امروز آزاد شد.

وی اظهار داشت: تنها در جاده منتهی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تردد خودروها ممنوع است که در این جاده نیز رفت و آمدی صورت نمی گیرد زیرا تمامی خودروها از منطقه پتروشیمی ماهشهر خارج شدند.


وزیر نفت وارد ماهشهر شد

بیژن زنگنه وزیر نفت شبانه وارد ماهشهر شد و مورد استقبال استاندار خوزستان، مدیران عامل مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری قرار گرفت.

آتش سوزی تحت کنترل است/ حضور استاندار خوزستان در محل حادثه/ خوشحالی سعودی ها از وقوع حادثه

 

حجم مخازن درحال کاهش است/ آماده باش هواپیمای اطفای حریق

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: درحال حاضر حجم مخازن به وسیله لوله های انتقال در حال کاهش است تا از گسترش بیشتر آتش جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین یک فروند هواپیمای پهن پیکر حامل حجم زیادی آب برای کمک به تیم پشتیبانی در فرودگاه اهواز به صورت آماده باش است.

شریعتی عنوان کرد: به دلیل اینکه این هواپیما آب در مخزن خود حمل کرده است، فعلاً برای جلوگیری از احتمال افزایش آتش به وسیله آب، این هواپیما وارد محل حادثه نشده است.



اعلام هشدار خطرناک در پتروشیمی بوعلی

از ساعتی پیش هشدار فوق خیلی خطرناک در پتروشیمی بوعلی صادر شده و افراد حاضر در پتروشیمی بوعلی و تندگویان ملزم به ترک محل شده اند.
این بالاترین حد خطر شناخته شده و برای انفجار احتمالی مخازن حاوی گاز صادر میشود و بر اساس گزارشهای میدانی تا شعاع یک کیلومتری تخلیه شده است.
برخی گزارشهای غیررسمی از نشت مخزن میکس زایلین به بیرون خبر میدهند.

 

آتش سوزی پتروشیمی تا شعاع ۲۰۰ متری هوا را گرمتر کرده است

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آتش سوزی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تنها تا شعاع ۲۰۰ متری هوا را گرمتر کرده و تأثیری بر دمای هوای شهر نداشته است.

 

اعزام ۲ بالگرد از استانهای تهران و فارس/ وزارت دفاع آماده باش است

احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: دو بالگرد آتش نشانی از استان های تهران و فارس در محل حادثه حضور دارند و علاوه بر این، شش بالگرد از سوی وزارت دفاع در حالت آماده باش هستند که در صورت اعلام نیاز، پرواز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین یک هوایپمای اطفای حریق نیز در تهران آماده است ولی ما تاکنون اعلام نیاز نکرده ایم.

آتش سوزی تحت کنترل است/ حضور استاندار خوزستان در محل حادثه/ خوشحالی سعودی ها از وقوع حادثه

 

تخلیه خوراک پتروشیمی بوعلی سینا با ظرفیت ۱۰۰ تن در ساعت

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تخلیه خوراک مخزن این پتروشیمی باحجم ١٠٠ تن در ساعت خبر داد و گفت: تلاش برای بازکردن لاین ١٢ اینچ برای تخلیه ۴٠٠ تا ۵٠٠ تن در ساعت ادامه دارد.

 

رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس: دمای مخازن کروی پتروشیمی بوعلی تحت کنترل است

عبدالرسول دشتی افزود: تمرکز فعلی مسئولان در مهار کامل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا است و پس از مهار آتش، کمیته اجرایی علت اصلی حادثه را بررسی و اعلام می کند.

وی اظهار داشت:در تماس با مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر، این اطمینان داده شد که دمای مخازن کروی این شرکت تحت کنترل است.

دشتی اضافه کرد:هم اکنون خودروهای آتش نشانی با آمادگی کامل در محل حادثه حضور دارند و در انتظار تمام شدن سوخت درون مخزن هستند.


سعودی‌ها برای انفجار پتروشیمی بوعلی هشتگ زدند و خوشحالی کردند!

پس از آتش‌سوزی و انفجار یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا، سعودی‌ها که تمامی اقدامات‌شان برای فعال کردن گروه‌های تکفیری در خاک ایران شکست خورده، با راه اندازی هشتگی در توییتر، کوشیدند این آتش‌سوزی را یک اقدام تروریستی تلقی کنند و از این اقدام تروریستی ابراز خوشحالی کردند؛ رفتاری که با واکنش تند کاربران ایرانی مواجه شد.

همزمان با این آتش‌سوزی که ویدیوهایی از لحظه وقوع تا اطفای آن منتشر شده، سعودی‌ها هشتگی تحت عنوان #ایران_تحترق را در توییتر فعال کردند و کوشیدند تا از حوادث رخ داده در یک واحد پتروشیمی ایران، بهره برداری تبلیغاتی و تروریستی کنند و در همین راستا یک شبکه وهابی ادعا کرد: «گردان های عقاب های احواز مسولیت حادثه را به عهده گرفتند» و سپس بر این طبل محکم‌تر از قبل کوبیده شد، به گونه‌ای که این هشتگ در توییتر ترندِ منطقه‌ای شد.

 

آتش در پتروشیمی بوعلی سینا تحت کنترل است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پیش بینی می شود، به دلیل وجود محتویات مخزن پتروشیمی بوعلی سینا، آتش سوزی در این مجتمع ادامه داشته باشد، ولی آتش به صورت زمینی و هوایی تحت کنترل است.

 

مدیریت بحران آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا به مناطق نفتخیز سپرده شد

مدیریت بحران آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١۶ تیرماه) آغاز شد، با توجه به تجارب و امکانات شرکت ملی مناطق نفتخیز به این شرکت سپرده شد.

 

تردد خودرو به سمت منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ممنوع شد

فرمانده پلیس راه استان خوزستان گفت: تردد هرگونه وسیله نقلیه از میدان پلیس راه شهر بندر امام خمینی (ره) به منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

 

استاندار خوزستان در محل حادثه خبر از بسیج تمامی امکانات استان خبرداد

شریعتی که خود به همراه مسئولین ارشد استان در واحد یاد شده حضور یافته است گفت: نیروهای امدادی با تلاش فراوان در حال اطفاء حریق هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

وی گفت: در حال حاضر چهار بالگرد و یک هواپیمای آبپاش در منطقه حضور یافته و در کنار امداد رسانان کار امداد رسانی و اطفاء حریق را انجام می دهند ضمن اینکه تمامی دست اندرکاران حوزه نفت و گاز استان نیز برای مهار این آتش سوزی در منطقه بسیج شده اند.


منبع: تابناک
برچسب ها: پتروشیمی ، ماهشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار