شهردار خرمشهر گفت: در چند روز آینده پروژه سامان‌دهی دست‌فروشان و بساط‌گستران بازار روز خرمشهر آغاز و عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 09 July 2016

عدم سامان‌دهی دست‌فروشان در بازارهای شهرستان سبب شده است که مشکلاتی در سطح شهرستان به وجود آید.

یکی از مشکلات نبود سامان‌دهی دست‌فروشان، تخریب و تضعیف چهره و سیمای شهرستان است که وضعیت و زیبایی خرمشهر را دگرگون کرده است.

تردد مشکل‌دار و همراه با اذیت عابران پیاده در سطح بازارها از دیگر مشکلات این پدیده است که در بعضی از موارد موجب ایجاد درگیری و خشونت بین عابران و دست‌فروشان می‌شود.

این مشکل بزرگ به یک دغدغه و چالش برای مسؤولان اجرایی شهرستان به ویژه شهرداری تبدیل شده است که مسؤولان سال‌ها است برای حل و رفع این مشکل تلاش‌هایی را انجام داده‌اند اما کافی نبود.

از آنجایی‌که این دست‌فروشان صاحب خانواده هستند و از طریق این راه امرار معاش می‌کنند باید مسؤولان برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشند تا مانع آسیب‌های گوناگون در جامعه باشند.

محمد علی دوایی‌فر در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دست‌فروشی به عنوان یک معضل اجتماعی مشکلات بسیاری چون تخریب سیمای شهر، تردد عابران در معابر شهری، معضلات ترافیکی و ... را در جامعه به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مسأله دست‌فروشان همیشه یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری و شهروندان است، ادامه داد: دست‌فروشی در بازار روز خرمشهر متاسفانه با مشکلاتی همراه است و تاکنون از این آسیب‌ها پیشگیری نشده است.

شهردار خرمشهر گفت: با توجه به این که دست‌فروشان برای تامین زندگی خود اقدام به دست‌فروشی می‌کنند و اغلب تنها راه درآمد آنها از این کار است، باید برای اجتناب از تبعات اجتماعی و امنیتی طرح سامان‌دهی دست‌فروشان اجرا شود.

وی از آغاز اجرای طرح سامان‌دهی دست‌فروشان بازار روز خبر داد و اظهار کرد: جلساتی با نمایندگان دست‌فروشان و بساط‌گستران در شهرداری داشتیم و آنها را از نحوه اجرای طرح سامان‌دهی آگاه کردیم و مورد اقبال دست‌فروشان شد.

دوایی‌فر خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای پروژه سامان‌دهی دست‌فروشان که مطالعات و نقشه‌های اجرایی آن در نشست با کارشناسان بررسی شد، باید دست‌فروشان و بساط‌گستران تمام مسیر بلوار پاسداران (از پشت داروخانه شبانه‌روزی تا ابتدای بلوار از سوی امیر‌کبیر) در محل خود سامان‌دهی شوند.

وی با بیان اینکه از آیلند بلوار پاسداران برای جانمایی تعدادی از غرفه‌ها استفاده کردیم، تصریح کرد: 200 غرفه با مساحت 9 مترمربع که از طراحی قشنگ و زیبایی برخوردار است در دو ضلع بلوار پاسداران با مساحتی بالغ بر 3 هزار مترمربع پیش‌بینی شده است.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه در چند روز آینده این پروژه اجرا خواهد شد، گفت: سرویس‌های بهداشتی و انتظامات نیز در این بلوار ساخته می‌شود و پس از بهره‌برداری جهت استفاده دست‌فروشان قرار می‌گیرد.

دوایی‌فر متذکر شد: این غرفه‌ها به دو صورت رهن و اجاره، البته با هزینه پایین در اختیار دست‌فروشان قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مانع امرار معاش دست‌فروشان شویم، اذعان کرد: باید مشکل دست‌فروشان را مدیریت کنیم تا از این بحران خارج شویم.

شهردار خرمشهر در پایان گفت: سامان‌دهی دست‌فروشان سایر بازارهای شهرستان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی عملیاتی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار