مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به وجود هشت قرارگاه و 32 گروه جهادی در استان، گفت: اردوهای جهادی پس از پایان طرح ولایت از نیمه دوم مردادماه آغاز خواهند شد.
کد خبر: ۲۵۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 12 July 2016
بهمن شهریاری با بیان این‌که در بسیج دانشجویی دوره‌های مبانی اندیشه دینی تحت عنوان طرح ولایت و اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: به‌طور کلی هشت قرارگاه و 32 گروه جهادی در استان تشکیل شده است که این گروه‌ها در 32 منطقه فعالیت می‌کنند و به این روش حدود هزار نفر سازماندهی شده‌اند.


وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی در فصل‌های خنک سال به مناطق حاشیه‌ای استان مانند هویزه، شادگان، ماهشهر و ... و در فصل‌های گرم به مناطق شمالی اعزام می‌شوند.


مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در تمام اردوهای جهادی، گفت: در حوزه بهداشتی برخی کارهای درمانی مانند اندازه‌گیری فشار خون‌، قند خون و .. برای ساکنان مناطق انجام می‌شود؛ به همت گروه‌های جهادی در ایام ماه مبارک رمضان به 150 خانواده نیازمند شناسایی‌شده در مناطق خرمشهر، حمیدیه، هویزه، دشت آزادگان و ... تا سقف 250 هزار تومان اقلام مصرفی اعطا شد.


شهریاری با بیان این‌که ثبت‌نام برای حضور در اردوهای جهادی محدودیت زمانی ندارد و اولویت با دانشجویان است، افزود: دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ خود، برای حضور در این اردوها ثبت‌نام کنند؛ اولویت در ثبت‌نام با دانشجویان است اما با توجه به اعلام آمادگی بسیج دانش‌آموزی برای مشارکت در این اردوها در صورت داشتن معرفی‌نامه دانش‌آموزان نیز ‌پذیرش می‌شوند.
 

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که دانشجو نیستند و قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به مساجد ثبت‌نام کنند؛ اردو‌های جهادی با استقبال زیادی مواجه بوده است. این اردوها با 600 نفر آغاز شدند و اکنون هزار نفر در این اردوها فعالیت می‌کنند.
 

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان همچنین با اشاره به این‌که امسال سیزدهمین دوره طرح ولایت در استان برگزار می‌شود، گفت: زمان ثبت‌نام برای حضور در دوره‌های طرح ولایت اغلب در سه ماهه پایان سال است؛ در این دوره آموزشی دانشجویان دختر و پسر برای تربیت کادر شوراهای بسیج دانشجویی آموزش می‌بینند. در طرح ولایت از پنج‌شنبه (25 تیرماه) تا نیمه مرداد‌ماه در مجموع هزار نفر به سفر مشهدمقدس اعزام می‌شوند. پس از برگزاری طرح ولایت، اردوهای جهادی در نیمه دوم مرداد‌ماه شروع می‌شوند که مدت این اردو‌ها متفاوت است.


شهریاری در خصوص دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و توصیه‌های ایشان به تشکل‌های دانشجویی، گفت: دانشجو قشر فرهیخته جامعه است و انتظار رهبری همواره این بوده است که دانشگاه‌ها برای انقلاب اسلامی نیروی انقلابی تربیت کنند. ایشان بار‌ها گفته‌اند که "من دیپلمات نیستم من انقلابی هستم"‌ چراکه دیپلمات در بسیاری از موقعیت‌ها اهل معامله‌ یا سکوت است و فکر می‌کند در کدام موقعیت با گفتن کدام حرف چه سودی به‌دست خواهد آورد در‌حالی‌که شاید این سکوت عملی انقلابی نباشد.


مسئول بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: اکنون رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها در واقع غیر‌اسلامی هستند و در این رشته‌ها اندیشه‌ها و مکاتب منسوخ غربی تدریس می‌شود؛ نیروی انقلابی زمانی تربیت می‌شود که دروس متناسب با انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ارائه شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار