شهر اسدآباد به جولانگاه دست‌فروشان تبدیل شده و این امر موجب مشکلات سدمعبر و نارضایتی مردم بوده و چهره شهر را برهم زده است.
کد خبر: ۲۵۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 13 July 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: شهر اسدآباد به جولانگاه دست‌فروشان تبدیل شده و این امر موجب مشکلات سدمعبر و نارضایتی مردم بوده و چهره شهر را برهم زده است.

به گزارش ایسنا، مسعود بکایی در شورای ترافیک شهرستان اسدآباد اظهار کرد: باید با فعال کردن واحد سدمعبر و جانمایی لازم، دست‌فروشان و وانت‌بارهای فروشنده به مکان‌های مشخصی هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا جانمایی و تعیین مکان مناسب با توجه به قابل دسترس بودن مردم و سودآوری دست‌فروشان مورد توجه قرار گیرد.

بکایی در ادامه با اشاره به تردد و پارک برخی از ماشین‌های سنگین در سطح شهر، کوچه و خیابان‌ها عنوان کرد: این خودروهای سنگین با ورود به سطح شهر موجب مزاحمت و نارضایتی مردم بوده و در بسیاری از موارد نیز موجب آسیب و شکسته شدن لوله‌های آب و فاضلاب می‌شوند.

اسدآباد داری بیشترین ماشین‌های سنگین است

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد داری بیشترین ماشین‌های سنگین است، گفت: با چنین آمار خودروهای سنگین چندین توقف‌گاه باید برای این خودروها در شهرستان وجود داشته و ایجاد شود.

وی با تاکید بر خارج کردن گاراژ و پارکینگ ماشین‌های سنگین از سطح شهر و راه شهراب افزود: متاسفانه وجود این گاراژ در مسیر راه شهراب موجب نارضایتی آپارتمان‌نشینان این منطقه شده است.

بکایی با بیان اینکه باید ظرفیت‌سازی مناسب برای این میزان ماشین سنگین شهرستان انجام گیرد، تصریح کرد: اتحادیه کامیون‌داران می‌تواند با شناسایی مکان مناسب برای پارکینگ ماشین‌های سنگین در خارج از شهر و معرفی مکان و ارائه آن به کمیسیون تغییر کاربری همکاری لازم را در راستای پارکینگ و گاراژ مناسب برای ماشین‌های سنگین سطح شهر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمین و مکان شناسایی و پیشنهاد شده توسط اتحادیه کامیون‌داران شهرستان باید قابل تغییر کاربری بوده و از نظر بهره‌وری زمین کشاورزی سطح پایین و یا لم یزرع باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشاغل مزاحم و پر سروصدا در سطح شهر نیز عنوان کرد: با جانمایی مناسب و مشخص برای ماشین‌های سنگین شهر به عنوان پارکینگ در خارج از شهر مشاغل پر سروصدا و مزاحم نیز به پارکینگ و گاراژ فعلی ماشین‌های سنگین انتقال خواهند یافت.

ضرورت تسریع راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین بر ضرورت لزوم تسریع راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان در حال حاضر دارای ۵ هزار ماشین سنگین و ۴٧ هزار ماشین سبک است.

وی با اشاره به وجود مرکز معاینه فنی ماشین‌های سنگین در اسدآباد تصریح کرد: با توجه به آمار بالای خودروهای سبک لازم است برای عدم مراجعه خودروها به استان و یا شهرستان‌های دیگر مرکز معاینه فنی خودروهای سبک نیز توسط شهرداری در این شهرستان هرچه سریع‌تر فعال و راه‌اندازی شود.
برچسب ها: اسدآباد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار