مدیرکل بهزیستی خوزستان:
هزار معلول به طور مستقیم و تحت عنوان هزینه نگهداری در منزل از ما مستمری می گیرند و حدود ۷۶ هزار معلول دیگر نیز از سایر خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند.
کد خبر: ۲۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 19 July 2016
علیرضا صدیقی راد مدیرکل بهزیستی استان خوزستان درخصوص تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان اظهار کرد: ۱۶ هزار معلول به طور مستقیم و تحت عنوان هزینه نگهداری در منزل از ما مستمری می گیرند و حدود ۷۶ هزار معلول دیگر نیز از سایر خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند.

وی با اشاره به نقش مردم در کمک به سازمان بهزیستی یادآور شد: حدود ۱۵۰ کودک بی سرپرست توسط موسسات خیریه و در قالب ۱۲ خانه کودکان زیر سن دبستان و بالای ۶ سال نگهداری می شوند.

صدیقی راد ادامه داد: در سطح استان ۱۲۹ مرکز توانبخشی فعال داریم که از این تعداد ۲۹ مرکز آن به صورت شبانه روزی کار نگهداری از کودکان معلول ایزوله را به انجام می رسانند.

وی درخصوص راهکارهای این سازمان در پیشگیری از وقوع معلولیت بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثه اقداماتی را به انجام برسانیم، برای این منظور در ابتدا تلاشمان بر آن است که معلولیت رخ ندهد، اگر این اتفاق افتاد از طریق مباحث درمانی آن را پیگیری می کنیم و در نهایت چنانچه درمان نیز اثر بخش نبود با راه اندازی مراکز نگهداری و خدمات توانبخشی به کودکان خدمات ارائه می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در طرح غربالگری شنوایی سنجی تمامی نوزادان در همان بدو تولد در زایشگاهها و بیمارستانها از طریق دستگاههای شنوایی سنجی که در اختیار داریم آزمایش می شوند و در صورت تشخیص وجود مشکل در شنوایی آنها به مراکز بالاتر ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه  مرکز "کاشت حلزون” برای نخستین بار در شهراهواز صورت گرفته تصریح کرد: در این مراکز با انجام عمل کاشت حلزون بر روی کودکان زیر سه سال شنوایی را به آنان بر می گردانیم، در زمان حاضر این اقدام در استان خوزستان در دست انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی صادقپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
سلام خدمت شما جناب اقای صدیقی.اینجانب براثرتصادف درسال۸۷دچارضایعه مقزی شدم.وازسال۸۸تاحالا پشت نوبت این سازمان هستم.جوانی۲۹ساله م،مجردوبیکار.اینجاکه میگویندتوخوبی ونیازبه کمک نداری.چندتامدرک فنی دارم ودانشجوهستم،پدری پیرومریض احوال دارم که حقوق بازنشتگیش کفاف زندگی من رانمیدهد.ازشمامیخواهم که مراببینیدواگرامکان داردبمن کمک کنیدکه ازپشت نوبت دربیایم مستمری بگیرم وازتسهیلات بیمه برای بازنشستگی بهره ببرم ازخداوشماتقاضای کمک معنوی عاجل دارم.باتشکرمددجوی بهزیستی شهرستان هفتکل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار