معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان تقدیم دولت شده که با تصویب آن در مجلس، زمینه معاضدت قضایی و تشدید مجازات متجاوزان به ماموران هموار می شود.
کد خبر: ۲۶۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد مجابی در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در حمایت از محیط بانان لایحه ای تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود که پیش نویس آن تقدیم دولت شده و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است که امیدواریم در مجلس تصویب شود.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در این لایحه معاضدت قضایی، خدمات پشتیبانی درمانی، پرداختی ها و تشدید مجازات برای متخلفان دیده شده تا از این همه تعرض به ماموران پرتلاش محیط زیست جلوگیری شود.

مجابی گفت: در مسیر اصلاح برخی امور در صدد واگذاری و تفویض اختیار به استانها هستیم تا بتوانیم بدون اتکا به مرکز کارهای مهمی را در مناطق مختلف کشور با ایده های نو عملیاتی کنیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور اظهارداشت: انتخاب شهر قزوین برای پایلوت جهانی شدن توسط «یو ان هپی تات» از رویدادهای مهمی است که می تواند در معرفی قزوین بسیار تاثیرگذار باشد و به توسعه شهری و گردشگری این استان کمک کند.

مجابی تصریح کرد: از ۲۰ سال پیش موضوع شاخص های سکونت گاهی و شکوفایی شهری با در نظرگرفتن فاکتورهایی عنوان شده که با همه آیتم ها قزوین از میان شهرهای متعددی که نامزد شدند به عنوان پایلوت انتخاب شد که ما نیز باید تلاش کنیم تا این شهر در سطح جهانی مطرح شود.

وی اضافه کرد: رنکینگ شهرها و رتبه بندی شهرها و کیفیت زندگی در این زمینه بسیار اهمیت دارد که زمین و هوای پاک مورد توجه قرار می گیرد لذا قزوین باید در این زمینه عزم جدی و برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و در مسیر رعایت مسائل زیست محیطی با جدیت گام بردارد.

قانون یک در هزار فروش اجرا می شود

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان محیط زیست اضافه کرد: از آنجا که اعتبارات سازمان بسیار کم است و نمی تواند جوابگوی نیازها باشد قانون وصول برخی بندهای قانونی که در دولت قبل متوقف شده بود مجددا برقرار شده و معاونت حقوقی ریاست جمهوری آن را تایید کرده که می تواند مسیر صنعت سبز را هموار کند.

وی گفت: بر  اساس این ماده قانونی برای همه واحدهای تولیدی تکلیف شده که یک در هزار فروش خود را در محیط زیست هزینه کنند که این قانون هفته آینده ابلاغ می شود که اجرای آن به بهبود وضعیت محیط زیست در صنایع کمک موثری خواهد کرد.

مجابی یادآورشد: بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که اجرای این قانونی می تواند آلودگی صنایع را تا حد زیادی حل کند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار