مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی گفت:برداشت سقز یکی از منابع درآمدی شهرستان ملکشاهی است.
کد خبر: ۲۷۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 07 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد قاسم نیا اظهار کرد: برداشت سقز یکی از منابع درآمدی اهالی بومی و روستایی شهرستان ملکشاهی است که هر سال از اواخر تیر شروع و تا 45 روز ادامه دارد.

وی افزود: 15 تعاونی دارای مجوز برداشت سقز در این شهرستان با عضویت 800 خانوار فعالیت دارند که پیش بینی می شود امسال بیش از 23 تن سقز برداشت کنند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری ملکشاهی با بیان اینکه این شهرستان بیشترین تراکم جنگلی نسبت به مساحت خود در سطح استان ایلام را دارد، یادآور شد: مردم باید در حفاظت و نگهداری از این نعمت خدادادی مراقبت لازم را داشته باشند.

قاسم نیا تاکید کرد: برای حفاظت و حراست از منابع جنگلی این شهرستان برنامه های مختلفی از سوی این دستگاه در دست اقدام است که برای تحقق نیاز به همکاری و مشارکت مردم داریم.

به گفته وی، یکی از آسیب های جنگلی این شهرستان استفاده برخی روستاییان از چوب جنگل برای مصرف سوخت و انرژی و تهیه زغال چوب است که برای جلوگیری از این معضل اقدام هایی در دست انجام است.

وی گفت: بیش از 30 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با 600 میلیون ریال اعتبار خریداری و بزودی میان اهالی روستای ملگ آباد این شهرستان توزیع می شود که این کار نقش بسزایی در عدم استفاده مردم از چوب و منابع جنگلی دارد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت و حراست از جنگل ها و کلاس های آموزشی پیشگیری و اطفای حریق از جمله اقدام های مؤثر در کاهش مصرف چوب و قطع درختان جنگلی است.

شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام 170 هزار هکتار عرصه طبیعی دارد که بیش از 90 درصد کل مساحت شهرستان است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار