چهارمین شورای اسلامی شهر اهواز با تمام فرازو نشیب هایش در حال سپری کردن سال پایانی است، و کاندیدای متعدد دوره پنجم در حال دید و بازدید، رایزنی و جلب نظر مردم برای انتخابات اردیبهشت ماه 96 هستند.
کد خبر: ۲۸۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 29 August 2016

چهارمین شورای اسلامی شهر اهواز با تمام فرازو نشیب هایش در حال سپری کردن سال پایانی است، و کاندیدای متعدد دوره پنجم در حال دید و بازدید، رایزنی و جلب نظر مردم برای انتخابات اردیبهشت ماه 96 هستند. عده ای دو حزب اصلی کشور را میداندار بی چون و چرای این کارزار  می دانند و عده ایی از آرای قوم خویش و...سخن می گویند.

از سویی دیگر نیک می دانیم که بایستی در مدیریت شهری همچون اهواز حاشیه تجارب گذشته را مد نظر داشت و دست آوردهای شورای های گذشته و مخصوصاً چهارم را  با اندکی تغییر در پنجمین دوره این پارلمان شهری اعمال نمود. رفتارها، تصمیم گیری های کم اشتباه و بلوغ سیاسی اجتماعی شورای چهارم پس از یک شورای پر ماجرا با 12 عضو بیشتر که منجر به ثبات مدیریتی در شهرداری گردیده در حال خاتمه و نهادینه شدن است. 

با آغاز ماراتن انتخابات ریاست شورا در روز های آتی، طبيعي است كه مشكلات تاريخي و مزمن شهر روي دايره باشد و برخی مدعيان و رقبا دوره پنجم بي رحمانه، روندها و فرآيندها را مورد نقد و بعضاً تخطيه قرار دهند، بصورتی که برخی از آنان که حتی در شهر اهواز ساکن نیستند و  در آرزوی اهوازی بودن به سر می برند، از شورایی سخن می گویند که هیچگونه اطلاعاتی از آن ندارند و به گمان اینکه رئیس شورا صاحب بی چون و چرای مصوبات است و اکثر کمیسیونها به جناح حاکم نسبت دارند در پی درج مرقومه های بی سروته و ... می باشند. همچنین برخی دیگر که از دیاری رانده، ازمکتب اخراج شده اند و از این نارواهها درا راهروهای عدلیه به سر می برند با ساخت سریالی گونه مشکلات برخی محلات که به دلیل عدم بودجه بر زمین مانده برای جناح مقابل حاکم شورا شیرین زبانی می کنند و ترو خشک را باهم می سوزانند!

واما بعد...
مرور سه دوره شورا

در سال اول شورای شهر اهواز رامی علاسوند مقدم با کسب اکثریت آرا توانست بر کرسی ریاست آن تکیه زند و با آرامشی خاص و هماهنگی با 20 تن دیگر از موافق و مخالف سید خلف موسوی شهردار امروز را بر مسند شهرداری اهواز بنشانند.

یک از مواردی که سالها به کابوسی وحشتناک برای شهروندان اهوازی تبدیل شده بود، ترافیکهای متعدد همچون پل سوم اهواز بود که می توان از آن پل به عنوان قلب تپنده و یکی از محورهای حیاتی مواصلاتی شهر اهواز نام برد. باتوجه به اینکه کمتر شورایی اجازه می داد یک چنین ریسک بزرگی را شهردارمنتصب به آنان انجام دهد، با حمایت کامل رئیس و اعضا، شهردار شروع به تعریض این پل نمود و در موعد مقرر به شهروندان اهوازی تحویل داده شد. 


در سال دوم شورا و انتخاب لحظه پایانی حجه الاسلام والمسلمین قربانعلی سعادت نیا بعنوان رئیس شورا و پس تقریباً یک ماه اعتراض برخی اعضا، روال کار به حالت سابق بازگشت و شورا با آرامش و اعتدال بعضاً بیش از حدبه کار خود پایان داد. در این سال رئیس شورا با هماهنگی دیگر اعضا از شهردار حمایت کرده و اجازه داده شد تا برنامه ریزیهای شهرداری اهواز همچنان ادامه پیدا کند و شهردار دومین سال تکیه بر کرسی شهرداری اهواز را هم تجربه نماید.


سال سوم که سال پختگی این شورای 21 نفره بود، دیگر اکثر پروژهای شهری، برنامه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهر نمود پیدا کرده و می بایست به دنبال ایده آل ها رفت و همچنین آن دلواپسیهای متعدد در بین کارشناسان امور شهری، رسانه ها و مردم نیز مشاهده نمی شد. شورای اهواز در این سال به علاسوند اعتماد مجدد کرد تا روند مطلوب اولین سال تکرار گردد و ثبات مدیریتی همچنان در اهواز ادامه پیدا کند و به یک سبک تبدیل گردد. که این خود یکی از اخلاق های کاملا پیشرفته فعالین سیاسی اجتماعی شهری است که سالها از چند صدا بودن رنج می برد! 

علاسوند بعنوان سومین رئیس شورای چهارم بر این کرسی تکیه زد تا بتواند همچنان بعنوان یک اصولگرای معتدل و فعال، رسم خوشایند کار با دیگر اقشار، احزاب و طوایف را قویتر کند و فرهنگ "بهترین فرد می تواند مسئول باشد حال با هرنگرشی در خدمت نظام "را تقویت نماید.

وی با حمایت دیگر اعضا به تکرار مدیریت شهردار در سال سوم ادامه داد که حاصلش افتتاح و بهره برداری پروژه هایی است که تقریبا در دو دهه گذشته کم نظیر است. هرچند که هیچ شورای کامل نمی باشد ولی با تمام کاستی ها روند شورا در زمان ریاست علاسوند منطقی و با احترام به شهروندان و حقوق آنها پیش رفته است، که امیدوارم اعضا با انتخاب منطقی دیگر آخرین سال شورا را به پایان برسانند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار