مدیر عامل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی کشور گفت:با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان ، امسال 300میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این گونه شرکت ها پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 28 April 2015
بهزاد سلطانی،در همایش صندوق ملی تخصصی نوآوری و شکوفایی در شیراز افزود: سال 93 این صندوق 200 میلیون دلار اعتبار برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در اختیار داشت.
او در مورد هزینه کردن یا برگشت این مقدار پول و دیگر جزییات توضیح نداد .

وی ادامه داد:صندوق ملی نوآوری و شکوفایی سال 91 شکل گرفت و بنا شد در مدت سه سال دولت 30 هزار میلیارد ریال به عنوان سرمایه اولیه به صندوق پرداخت کند.

سلطانی اضافه کرد: دولت الگوی جدیدی برای ارتقا جایگاه شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی در نظر گرفته وازمنابع عمومی که در اختیار دارد بخش مهمی را به آنها اختصاص می دهد.

مدیر عامل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی کشور بیان کرد:توسعه همه جانبه کشور از طریق ارتقا جایگاه بخش خصوصی امکان پذیر است از این رو باید شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری تقویت شوند.

سلطانی ادامه داد:قانون به شیوه هایی از جمله اعمال معافیت مالیاتی 15 ساله، معافیت گمرکی و بهره گیری از صندوق توسعه نوآوری و فناوری ،از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

این مقام سوول اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان خصوصی یا تعاونی هایی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده اند و طرح آنها به عنوان فناوری برتر از طرف صندوق پذیرفته شود می توانند از تسهیلات صندوق بهره مند شوند.

سلطانی گفت:این طرح ها باید دارای ارزش افزوده اقتصادی فراوان باشند و اگر از سوی شرکت خصوصی صنعتی دانش بنیان ارائه شوند تا سقف 100 میلیارد ریال تسهیلات می گیرند.

وی افزود:امسال صندوق ملی نوآوری و شکوفایی با اعتبار بالایی وارد عرصه کار و فعالیت شده و شرکت های دانش بنیان می توانند از آن بهره ببرند.

مدیر عامل صندوق ملی توسعه نوآوری و شکوفایی کشور گفت:سالانه نیم درصد از بودجه عمومی کشور به این صندوق اختصاص داده می شود که به مرور زمان سرمایه عظیمی را در اختیار بخش خصوصی فناور و کارآفرین قرار می دهد.

شرکت دانش بنیان به شرکتی گفته می شود که از یک تا 100 درصد سهام آن متعلق به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی و یا از 51 تا 100 درصد آن متعلق به اعضای هیات علمی دانشگاه ها یا واحدهای پژوهشی باشد.

در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از 50 درصد باشد شرکت دانش بنیان خصوصی است و در غیر اینصورت شرکت دانش بنیان دولتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار