فرماندار اهواز با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری گفت: اگر شورای شهر و شهرداری اهواز درخواست کنند، مسایل زمین‌خواری را در شورای تامین مطرح خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 04 September 2016
اسماعیل ارزانی اظهار کرد: در مسایل زمین‌خواری شهر اگر موضوع قضایی است باید از طریق قوه قضاییه دنبال شود و اگر قضایی نباشد باید شهرداری آن را پیگیری کند.
 
وی افزود: شهرداری اهواز اگر نیاز به کمکی داشته باشد، باید به فرمانداری اطلاع داده و درخواست کند تا ما نیز موضوع را در شورای تامین شهرستان مطرح کنیم با این وجود، تاکنون درخواستی از سوی شورای شهر یا شهرداری برای ورود به مسایل زمین‌خواری نداشته‌ایم.
 
فرماندار اهواز تصریح کرد: برای ورود فرمانداری به رسیدگی به موضوع زمین‌خواری، باید مراحل قانونی انجام شود و تنها با مطرح شدن این موضوع در شورای شهر، فرمانداری ورود نمی‌کند؛ البته شهرداری نیز قوانین خاص خود را دارد و باید طبق آن عمل کند.
 
ارزانی با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری با حضور فرمانداری اهواز گفت: نمی‌توان با هر درخواستی، کارگروه تشکیل داد. اگر همه نهادها به وظایف قانونی خود عمل کنند نیازی به کارگروه نیست و مشکل حل خواهد شد و وظیفه هر کس و هر نهادی طبق قانون مشخص است.
 
فرماندار اهواز عنوان کرد: فرمانداری مسئول پیگیری مسائل زمین‌خواری نیست و قرار نیست تمام کارهای شهرستان را ما هماهنگ کنیم بلکه هر دستگاه، وظایف و مسئولیت خاص خود را دارد.
 
ارزانی ادامه داد: شورای شهر اهواز اگر موضوعی را درخواست کند در شورای تامین مطرح خواهیم کرد و البته پیش از این نیز هر موضوعی که درخواست شده را مطرح کرده‌ایم.  
 
پیش از این تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز با انتقاد از موارد زمین‌خواری در شهر اهواز خواستار ورود فرمانداری و تشکیل کارگروه بری رفع این مشکل شده بودند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار