رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: مسؤولان استان کرمانشاه با بهره‌گیری از کارشناس مجرب باید استراتژی خاص بر‌اساس پتانسیل‌های هر منطقه برای توسعه و رونق آن مناطق تدوین و تصویب کنند.
کد خبر: ۲۹۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 08 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛کیوان کاشفی عدم تدوین استراتژی مناسب را مهمترین مانع توسعه مناطق ویژه استان دانست و اظهار داشت:امروز صرف داشتن منطقه ویژه و یا حتی مناطق آزاد اقتصادی مزیت محسوب نمی‌شود،زیرا تعداد این مناطق در کشور زیاد است و همچنان در حال افزایش است.
وی ادامه داد: مسؤولان هر منطقه با بهره‌گیری از کارشناس مجرب باید استراتژی خاص بر‌اساس پتانسیل‌های منطقه برای توسعه و رونق این مناطق تدوین و تصویب کنند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بررسی وضعیت مناطق ویژه اقتصادی استان،وضعیت منطقه ویژه زاگرس را مناسب ارزیابی کرد و گفت:این منطقه به واسطه مالکیت صددرصد خصوصی آن و موقعیت مناسب، آینده درخشانی دارد.کاشفی با اشاره به احداث بزرگ‌ترین سایت پتروشیمی کشور در این منطقه پیش‌بینی کرد منطقه ویژه زاگرس پتانسیل تبدیل شدن به قطب پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی آن را به‌خوبی داراست.
عضو هیأت رئیسه اتاق ایران از استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای خرید زمین و احداث واحدهای تولیدی در این منطقه سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز به‌زودی شاهد توسعه این منطقه در فاز دوم باشیم.وی در مورد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، بیان کرد: تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری به همت مسؤولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی موجب تسریع در امر توسعه این شهرستان می‌شود.
کاشفی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی مناسب برای قصرشیرین ضعف سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی را از دیگر چالش‌های این منطقه دانست.
این مسؤول در جواب انتقاد یکی از نمایندگان شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت مرزهای استان و انحصار و عملکرد اتاق بازرگانی در این مورد، اظهار داشت: این نماینده مجلس که انتقاد کرده است، نماینده‌ای دلسوز و خدمتگزار است و عقیده دارم برای نماینده‌ای که در مقام قانون‌گذاری برای کشور خدمت می‌کند، زیبنده نیست که کلی‌گویی کرده و مطالب غیر‌کارشناسی را به جامعه منتقل کند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در توضیحات بیشتر انتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی در سطح کشور وظیفه اجرایی و حاکمیتی ندارد و حتی کارت بازرگانی را نیز باید بر‌اساس قانون و پس از تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر کنند و معمولا در مراحل واردات، صادرات و انجام تشریفات تجاری نیز نقش مهم و چندانی ندارد، لذا این ذهنیت که اتاق‌ها امکان ایجاد انحصار و یا ایجاد رانت برای شخص یا مجموعه‌ای دارد قطعا بی‌اساس است.
عضو هیأت رئیسه اتاق ایران در عین حال عدم ارتباط مستمر نمایندگان و اتاق بازرگانی را یکی از عوامل مهم انتقال اطلاعات نادرست به این نماینده مجلس دانست و از برگزار نشست‌های فصلی مستمر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سفر کمیسیون‌های تخصصی مجلس به استان با دعوت اتاق بازرگانی خبر داد.کاشفی در پایان اظهار امیدواری کرد: نشست‌های مشترک کارشناسی بتواند کمک به‌سزایی در روند توسعه مناطق ویژه و مرزهای استان داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار