رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت : شماری از افراد خیر و نیکوکار قرار است سرویس کامل نوشت افزار در اختیار 600 دانش آموزان استثنایی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 11 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید محمد موسوی  ایرنا افزود: به دنبال رایزنی ها، شماری از افراد خیر و نیکوکار قرار است سرویس کامل نوشت افزار در اختیار 600 دانش آموزان استثنایی استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: سعی می شود نوشت افزار مورد نیاز تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان استثنایی استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 50 دانش آموز جدید برای مهرماه جذب مدارس استثنایی ایلام شده اند گفت: این تعداد به همراه 550 دانش آموز دیگر دختر و پسر در23 مدرسه استثنایی استان مهر امسال سال تحصیلی جدید خود را آغاز می کنند.

موسوی با بیان اینکه تعداد این دانش آموزان استثنایی پذیرفته شده نسبت به پارسال تفاوتی نداشته است گفت: مهرماه امسال دانش آموزان استثنایی استان در هفت گروه آموزشی مختلف تحصیل خواهند کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی ایلام از خریداری 300 میلیون ریال تجهیزات و امکانات آموزشی برای مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: این امکانات برای استفاده دانش آموزان مدارس در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.

وی به آماده سازی مدارس استثنایی استان برای پذیرایی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: طرح آسفالت محوطه مدارس استثنایی استان به هدف رفاه حال دانش آموزان استثنایی در تمامی این مدارس در دست اقدام است.

موسوی گفت: کم توانی ذهنی نوع معلولیت 50 درصد این دانش آموزان و انواع دیگر معلولیت دانش آموزان استثنایی این استان به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی است.

وی اظهار کرد: بیشترین علت معلولیت این دانش آموزان ناشی از مسائل ژنتیکی و ازدواج های فامیلی، مصرف دارو در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه، بیماری های مزمن، مراقبت های ناصیحح دوران بارداری، تغذیه نامناسب و فقر و محرومیت های محیطی است.

به گفته وی، اکنون 300 معلم، گروه توانبخشی، مشاوره، پرورشی، اداری و عوامل اجرایی در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول خدمت هستند.

موسوی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی استان علاوه بر خدمات آموزشی سایر خدمات نظیر، توانبخشی، مشاوره، کار درمانی، گفتار درمانی، مراقبت های بهداشتی و آموزش خانواده را به صورت رایگان در طول سال تحصیلی دریافت می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار