مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: مرز سومار در شهرستان گیلانغرب امسال امکان تردد زوار اربعین حسینی را دارد.
کد خبر: ۲۹۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 19 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بهرام فاضلی راد روز یکشنبه در کمیسیون تخصصی بازگشایی مرز سومار برای تردد زوار اربعین حسینی که در محل بازارچه مرزی سومار برگزار شد، افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه و بررسی هیات اعزامی از مرکز طی چند روز گذشته، امکان تردد زوار از مرز سومار برای شرکت در آیین اربعین حسینی امسال فراهم شد.
وی اظهار داشت: تاکنون امکان تردد زوار استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی از مرز سومار قطعی شده و احتمال اعزام زوار استان آذربایجان شرقی نیز از این مرز وجود دارد.
وی بیان کرد: سه محور از شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین برای کاهش بار ترافیکی برای اعزام زوار از مرز سومار به عراق در نظر گرفته شده و به منظور فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز، کمیته ای تخصصی به ریاست فرماندار گیلانغرب تشکیل شد تا در کمترین زمان ممکن امکانات مورد نیاز در بحث امنیتی، ساختار و سامانه اداری و گذرنامه ای، بهداشتی و درمانی، مخابراتی، رفاهی و امدادی فراهم شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه افزود: تمامی دستگاه های مرتبط و ماموران نظامی و انتظامی نیز به نحو مطلوب پای کار هستند تا با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود استان، بتوانیم به شایستگی از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کنیم.
فاضلی راد با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه استان و مدیریت ارشد اجرایی استان از ماه ها قبل برای اخذ مجوز لازم برای اعزام زائران از مرز سومار بسیج شده بود، علت تاخیر در اعلام مرز سومار برای تردد زوار را از سوی طرف عراقی اعلام کرد.وی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مرز سومار، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این منطقه مرزی باشیم.
فرماندار گیلانغرب نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تحقق آرزوی دیرینه محبان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: به طور حتم این مهم جز با ایثار و جانفشانی فرزندان مقتدر سرزمین اسلامیمان به دست نیامده است.
کرم محمدی با اشاره به نقش پررنگ مردم مقاوم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی، محرومیت و آمار بالای بیکاری، مردم انقلابی و مهمان نواز دومین شهر مقاوم کشور با تمام وجود در خدمت زوار امام حسین (ع) خواهند بود و از همه ظرفیت ها برای میزبانی آبرومندانه استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همه دستگاه های مرتبط مکلف شده اند ظرف 48 ساعت آینده نیازهای اولیه تامین ورود و خروج زوار از مرز سومار را به استانداری اعلام کنند تا نسبت به ایجاد زیرساخت ها، اقدام لازم صورت گیرد.
کمیسیون تخصصی بازگشایی مرز سومار برای تردد زوار اربعین حسینی متشکل از هیاتی 50 نفره از دستگاه ها و مراکز اداری، سیاسی و امنیتی با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی استان در محل بازارچه مرزی سومار برگزار شد.
مرز سومار نزدیکترین مرز کشورمان به بغداد مرکز عراق به شمار می رود.بازارچه مرزی سومار 16 فروردین ماه 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی 2 استان به طور رسمی گشایش یافت. 
بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت درغرب استان کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار