شیعیان در سراسر جهان عید غدیر را جشن گرفتند و مراسم مختلفی در گرامی‌داشت آن برگزار می‌کنند. در خوزستان هم مردم استان هم پای دیگر شیعیان جهان این روز و شب عید را جشن گرفتند.
کد خبر: ۲۹۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 20 September 2016


شیعیان در سراسر جهان عید غدیر را جشن گرفتند و مراسم مختلفی در گرامی‌داشت آن برگزار می‌کنند. در خوزستان هم مردم استان هم پای دیگر شیعیان جهان این روز و شب عید را جشن گرفتند.

عید غدیر در خوزستان اهواز

به گزارش رهیاب، عید غدیر روز هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان. بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد. در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد(ص)، و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

شیعیان در سراسر جهان این روز را جشن گرفته و مراسم مختلفی در گرامی‌داشت آن برگزار می‌کنند. در خوزستان هم مردم استان هم پای دیگر شیعیان جهان این روز و شب عید را جشن گرفتند.

امام جمعه موقت اهواز می‌گوید: موضوع غدیر خم یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در بین مسلمانان وجود دارد؛ اصل وقایعی که در منطقه غدیر خم رخ داده است، مورد تایید همه مسلمانان است و در تاریخ، کسی این واقعه را انکار نکرده است.

عید غدیر خوزستان اهواز

آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده عنوان می‌کند: ‌ماهیت غدیر خم و آنچه پیامبر اسلام در این منطقه انجام داد و شیعیان و بسیاری از اهل سنت هم به آن اعتقاد دارند، ‌نصب و معرفی علی بن ابیطالب (ع) از طرف خداوند متعال به عنوان جانشین پیامبر با ابلاغ بر وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) است و ایشان با ابلاغ آنچه به حضرت دستور داده شده بود، مساله جانشینی خود و مدیریت جامعه بعد از خود را به طور کامل و رسمی اعلام کرد.

وی می‌افزاید: پیام مهم غدیر،‌ عینیت دین و سیاست و در واقع جدا نبودن دین از سیاست است که در این عصر باید مورد توجه قرار گیرد.

ذر اهواز مردم پیشگام برگزاری جشن عید غدیر بودند و نذورات خود را در کوچه و خیابان بین شهروندان تقسیم می‌کردند. تقریباً همه حسینیه‌ها و مساجد اهواز مراسم جشن را برگزار کردند.

عید غدیر خوزستان خرمشهر

در خرمشهر نیز مراسم جشن‌های غدیر با حضور پرشور مردم برگزار شد، در مهم‌ترین مراسم خرمشهری‌ها از پرچم بارگاه مطهر امام علی(ع) در مرز شلمچه میزبانی کردند.

امام جمعه خرمشهر درباره استقبال خرمشهری‌ها از پرچم بارگاه علوی می‌گوید: نا بود این پرچم به موزه حرم مطهر امام علی(ع) منتقل بشود که با رایزنی های صورت گرفته به مدت کوتاهی این پرچم در اختیارستاد غدیر شهرستان خرمشهر قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد عنوان می‌کند:این پرچم متبرک به آستان مقدس علوی در روز عید غدیر خم و همزمان با جشن بزرگ غدیر در مقابل درب مسجد جامع خرمشهر به اهتزازدر می آید.

عید غدیر خوزستان سوسنگرد خفاجیه

عید غدیر خوزستان سوسنگرد خفاجیه

سوسنگردی‌ها این بار جشنی متفاوت را پشت سر گذاشتند. هیئت فرهنگی مذهبی الحورا با کمک معاونت فرهنگی ناحیه بسیج دشت آزادگان واقعه غدیر را بازسازی کردند.

امام جمعه شهرستان شادگان می‌گوید: جشن عید غدیر خم را باید هر چه باشکوه برگزار کنیم چرا که این عید از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است و می‌تواند به عنوان یک محور اساسی وحدت را تحکیم بخشد. غدیر تجلی‌گر ولایت، حکومت اسلامی و رهبری جامعه اسلامی است‌ و بهترین فرصت برای تبیین جایگاه امامت، ولایت و رهبری الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی با بیان اینکه باید مسلمانان به مناسبت این ایام فرخنده برادری را بین همدیگر تقویت کنند و اتحاد را در جامعه گسترش دهند، می‌افزاید: غدیر، عید بزرگ الهی، روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز امامت و ولایت است و در این روز بود که خلعت زیبای امامت برقامت مولای متقیان حضرت علی (ع) نشست.

امام جمعه شادگان بر حضور پرشور و باشکوه در برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر تأکید و عنوان می‌کند: یکی از برنامه‌های که باید جدی و پرشکوه برگزار شود، اجتماع بزرگ و منسجم غدیریون در روز عید غدیر خم است.

عید غدیر خوزستان باغملک

باغملکی‌ها جشن را با همه اقشار برگزار کردند. نوجوانان در مدح امیر مومنان سرودند و بزرگ‌ترها سخنرانی کردند
 
 
 
 
 
حال و هوای دروازه تشیع ایران در عید غدیر خم 
 
حال و هوای دروازه تشیع ایران در عید غدیر خم
 
 
 حال و هوای دروازه تشیع ایران در عید غدیر خم
 
 
حال و هوای دروازه تشیع ایران در عید غدیر خم 
 
 
حال و هوای دروازه تشیع ایران در عید غدیر خم 
 
رهیاب نیوز
برچسب ها: عید غدیر ، جشن ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار