مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول از کمک 200 میلیون ریالی بنیاد برکت برای تامین پوشاک دانش آموزان مناطق محروم این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 21 September 2016
 مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار که برای تهیه پوشاک جهت دانش آموزان نیازمند این منطقه اختصاص یافته با آغاز سال تحصیلی بین دانش آموزان سردشت و شهیون توزیع می شود.

محمد رحیم تعداد مدارس سنگی در بخش محروم شهیون دزفول را چهار واحد عنوان کرد و گفت: بنیاد برکت برای ساخت این مدارس وارد عمل شده و در حال حاضر نیز مسیر شکافی در منطقه دره کاید برای بازسازی مدارس مذکور آغاز شده و با احداث مدارس استاندارد ، مدرسه سنگی در دزفول باقی نخواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول افزود:با توجه به اسکان عشایر در برخی مناطق صعب العبور دزفول و مهاجرت آنها ناچار به راه اندازی مدارس کانکسی در برخی مناطق این منطقه شدیم که برنامه داریم با امکانات و اعتباراتی که به این حوزه اختصاص می یابد این مدارس را نیز ارتقا دهیم.

نیمی از جمعیت 6 هزار و 600 نفری دانش آموزی منطقه سردشت دزفول برای تحصیل نیاز به کمک دارند.

اکثر ساکنان مناطق صعب العبور دزفول پرجمعیت بوده و به دلیل بیکاری از فقر اقتصادی رنج می برند و توان مالی تامین پوشاک و لوازم التحریر فرزندان خود را ندارند.

جمعیت دانش آموزی منطقه سردشت دزفول در 2 بخش شهیون و سردشت این شهرستان 6 هزار و 600 دانش آموز و تعداد واحدهای آموزشی این منطقه 140 آموزشگاه است.
بخش شهیون با دو هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت و 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان در شمال دزفول واقع است.

بنیاد برکت در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در 20 آذر ماه سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاسیس شد تا به عنوان مجموعه ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام المنفعه،در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته فعالیت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار