استاندار خوزستان در سفر به لالی تصریح کرد: قطعا لازم و ضروری است دولت و نظام خدمات بیشتری را به مردم شهیدپرور لالی ارائه دهد.دولت های گذشته قطعا خدماتی به مردم داده اند اما ظرفیت ها بالقوه بسیاری در این منطقه باقی مانده است
کد خبر: ۳۰۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 23 September 2016
به گزارش تابناک خوزستان، استاندار خوزستان عصر امروز جهت بررسی وضعیت لالی به این شهر سفر کرده و در جمع مردم سخنرانی کرده است.
 استاندارخوزستان در سفر خود به شهرستان لالی در جمع مردم و مسئولین این شهرستان گفت: قوم بختیاری یکی از اقوام پیشگام در جهت تامین امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور بوده است.قوم بختیاری همیشه در مقابل زورگویی و دیکتاتوری ایستاده و از جانفشانی نیز دریغ نکرده است.تاریخ گواه روشنی بر این مدعاست و بزرگان بختیاری که در مقاطع مختلف زمانی، از حقوق خود دفاع کرده اند همیشه در تاریخ این مرز و بوم می درخشند.

وی در ادامه افزود: یکی از شاهدان اصلی این رشادت ها،شهدای ۲۱ دیماه سال ۵۷ شهرستان لالی است.در این روز مردم این شهر در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادند. 
وی با اشاره به حضور جوانان این قوم در جنگ تحمیلی اظهار کرد: یکی از فرماندهان اصلی و دلیران دفاع مقدس این خطه سردار سرلشگر محسن رضایی افتخار قوم بختیاری ،استان خوزستان و کشور است.

شریعتی تصریح کرد: قطعا لازم و ضروری است دولت و نظام خدمات بیشتری را به این مردم شایسته ارائه دهد.دولت های گذشته قطعا خدماتی به مردم داده اند اما ظرفیت ها بالقوه بسیاری در این منطقه باقی مانده است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: به عنوان خادم مردم تمام توان خود را بکار می بندم تا بتوانیم فضای مناسب تری برای رفاه و اشتغال فراهم کنیم.تلاش من و دیگر مسئولان ایجاد شرایطی است که ظرفیت ها ی بالقوه عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خطاب به مدیرکل آبفا خوزستان اظهار کرد: ظرف شش ماه آینده باید مشکل آب شرب شهرستان لالی با احداث مخزن مرتفع شود.
وی همچنین افزود:  مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب برای حل مساله اسناد منازل مسکونی منطقه لالی نیز اقدام خواهد کرد.

 شریعتی در خصوص اراضی کشاورزی منطقه لالی بیان داشت:برای حوزه شمال استان ۵۲هزار هکتار از در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار است از زمین دیم به آبی تبدیل شود.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد:این مهم میتواند کمک شایانی به اشتغال شهرستان باشد.

بگفته وی، ۲و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استان و یک میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به مناطق روستایی اختصاص یافته است. 

استاندار خوزستان افزود: در بخش راه روستایی نیز پروژه ها باید آغاز شود .فعلا از محل اعتبارات دیون کار را شروع کنید .
شریعتی اذعان کرد: وضعیت آموزش و پرورش لالی در شرایط قابل قبولی قرار  دارد و با وجود چنین دانش آموزانی آینده این شهرستان درخشان خواهد بود.احداث مدرسه ۶کلاسه نیز در دستور کار است و همچنین بحث احداث استخر توسط شرکت نفت در دستور کار استان قرار دارد. در بحث شیلات نیز طرح مطالعاتی آن نیز در حال انجام است.

استاندار خوزستان از اتمام فاز اول شرکت آلومینیوم مسجدسلیمان تا پایان سال خبر داد و گفت:۲۵۰نفر در روزهای در فاز اول استخدامی این شرکت استخدام  خواهندشد و مردم لالی در اولویت استخدام خواهند بود.

شریعتی بیان داشت:دو راهی لالی به مسجدسلیمان چهارخطه خواهد شد.با وزیر راه در این مورد نیز رایزنی جهت جذب اعتبار صورت گرفته است.
گفتنی است جمعی از مردم لالی در حاشیه حضور استاندار خوزستان در این شهرستان،  با در دست داشتن پلاکاردهایی به بیکاری در این شهرستان اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولان استان شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار