وعده دوباره مسئولان استان؛
تصمیم گرفته‌ایم که با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌‌های استان تا پایان سال 96، هیچ مدرسه کانکسی یا خشت و گلی در استان وجود نداشته باشد و این امر جز با کمک آحاد استان اعم از خیرین مدسه ساز و مسئولین ذی ربط محقق نمی‌شود؛ در پایان سال 96 جشن اتمام و جمع‌آوری مدارس کانکسی و کپری در استان برگزار خواهد شد
کد خبر: ۳۰۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 24 September 2016
به گزارش تابناک خوزستان، استاندار خوزستان با بیان این‌که لازم است معلمان، دانش‌آموزان، پیشکسوتان آموزش‌وپرورش در نظام تصمیم‌گیری دخیل باشند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای توسعه‌یافته و مدرن داشته باشیم، باید در زمینه‌ی توسعه علم سرمایه‌گذاری کنیم و زیرساخت‌های آن را توسعه دهیم که لازمه‌ی آن بالا بردن کیفیت آموزش‌وپرورش است.

دکتر غلامرضا شریعتی در مراسم نمادین استانی زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96 – 95 که امروز، سوم مهرماه در دبستان امام حسین (ع) شاوور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان خوزستانی، اظهار کرد: این گردهمایی مسئولان در این منطقه محروم برای برگزاری آئین آغاز سال تحصیلی، نشانه‌ای در جهت کاهش محرومیت از بخش آموزشی خوزستان است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خداوند زمانی بشر را شایسته پایان نبوت می‌داند که به سطحی بالایی از دانایی رسیده باشد زیرا بشر با این سطح از دانایی و اطلاعات قادر خواهد بود به ‌سوی خدا سیر کند. دانایی و استفاده از قدرت فکر، آخرین مرحله‌ی تکامل است. و بیشتر شدن دانایی‌محوری باعث رشد و عاقبت‌به‌خیری می‌شود.
 
شریعتی افزود: باید در زمینه‌ی دانایی‌محوری سرمایه‌گذاری کنیم و زیرساخت‌های دانایی‌محوری را توسعه دهیم که لازمه‌ی آن بالا بردن کیفیت آموزش‌وپرورش است. این امر توجه جدی تمام آحاد جامعه را می‌طلبد.
 
وی با بیان این‌که باید اولیا پیشنهادات خود را برای ارتقای سطح آموزش‌وپرورش به مدارس ارائه دهند، گفت: همچنین لازم است که معلمان، دانش‌آموزان، پیشکسوتان آموزش‌وپرورش در نظام تصمیم‌گیری آموزشی کشور بیش از پیش دخیل باشند تا از این طریق بتوان سیاست گزاری های کلانی آموزشی را بر مبنای تجارب و دانسته های این افراد اجرایی کرد.  باید تقدیر از معلمان که اساس رشد و توسعه جامعه دانش‌آموزی است، مورد توجه قرار گیرد و کم‌توجهی به فرصت‌ها، جبران شود.
 
شریعتی با بیان این‌که تلاش بر این است که مشکلات به حداقل رسانده شود، ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در خوزستان بعد از تهران در صدر هستند و من این موضوع را غنیمت می‌شمارم و از مدیرکل آموزش‌وپرورش خواستارم که از این پتانسیل ارزشمند نهایت استفاده را داشته باشد زیرا خیرین مدرسه ساز امیدهای آینده نظام آموزشی استان خوزستان هستند.
 
استاندار خوزستان با اشاره به آموزش دختران به‌عنوان یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش استان، گفت: این امر مورد تأکید است که دختران از ادامه تحصیل باز نمانند؛ اولیاء نیز باید همت به خرج دهند و ادامه تحصیل را از دختران دریغ نکنند.
 
وی افزود: کنکور از مسائل موردتوجه آموزش‌وپرورش است و موفقیت استان در چند سال اخیر در این زمینه قابل‌توجه بوده است؛ تأکیدداریم که سیر حرکت خوزستان در این خصوص ادامه یابد تا به نقطه‌ای در شأن استان برسد. اگر در این زمینه تلاش نشود، ‌ظلم دیگری در حق دانش‌آموزان است که ما مسئول آن هستیم.
 
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مردم باید تلاش کنند تا از هر راهی که می‌توانند به آموزش‌وپرورش کمک کنند و مطالبات آموزش‌وپرورش باید توسط شهرداری‌ها، کارخانجات و شرکت‌ها پرداخت شود. باید شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان این منطقه با دانش‌آموزان مناطق مرکزی کشور در یک سطح قرار گیرند.
 
شریعتی گفت: تصمیم گرفته‌ایم که با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌‌های استان تا پایان سال 96، هیچ مدرسه کانکسی یا خشت و گلی در استان وجود نداشته باشد و این امر جز با کمک آحاد استان اعم از خیرین مدسه ساز و مسئولین ذی ربط محقق نمی‌شود؛ در پایان سال 96 جشن اتمام و جمع‌آوری مدارس کانکسی و کپری در استان برگزار خواهد شد.

یادآور می شود پیش از این نیز مسئولان استان وعده داده بودند مدارس کانکسی و کپری خوزستان جمع آوری خواهد شد. مقتدایی استاندار سابق خوزستان هم وعده حل این مشکل را داده بود و یکبار نیز یک سوم حقوق خود را به این موضوع اختصاص داد. بااین وجود هنوز برخی مدارس عشایری و روستایی کپری است و تعدادی زیادی مدارس استیجاری و یا فاقد برق هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار