در چهارمین همایش بین المللی ولایت عنوان شد:
وضعیت امروز جهان اسلام نشانه جدی نگرفتن مسئله غدیر است.مشکل امروز جوامع اسلامی رهبری آن است، جهان اسلام همه چیز دارد و اگر نداشته باشد، تاریخ نشان داده است که به سرعت می تواند به دست بیاورد و نمونه آن ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 24 September 2016

چهارمین همایش بین المللی علمی و دینی ولایت با تلاش سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز و دانشگاه امیر المومنین (ع) برگزار شد .

در این همایش علمی یک روزه اندیشمندان جهان اسلام، آیت‌الله قزوینی، هیأتی از عتبات عالیات عراق، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، گروهی از مستبصرین ، سرلشکر پاسدار محسن رضایی ، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، ، استاندار خوزستان و جمع کثیری از علما و اساتید داخلی و خارجی حضور داشتند.


سرلشکر پاسدار محسن رضایی در این همایش ضمن تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: وضعیت امروز جهان اسلام نشانه جدی نگرفتن مسئله غدیر است.


وی افزود: امروزه هرکسی اظهار نظری درباره عقب ماندگی جهان اسلام دارد، برخی می گویند که فناوری نیست و برخی دیگر، علت آن را کمبود علم و دانش در جهان اسلامی می دانند اما مشکل امروز جوامع اسلامی رهبری آن است، جهان اسلام همه چیز دارد و اگر نداشته باشد، تاریخ نشان داده است که به سرعت می تواند به دست بیاورد و نمونه آن ایران اسلامی است.
سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: در گذشته اقتدار را از ایران گرفته بودند و با ندادن فشنگ، شاهان ایران را اداره می کردند، اما امروز بُرد موشک های ایران به دو هزار کیلومتر رسیده است.
وی با طرح این سوال که چگونه شد که ایران در این ۳۰ سال به این اقتدار رسیده است، عنوان کرد: مردم به رهبری و امام جامعه اعتماد کردند و توانستند اقتدار از بین رفته خود را بازپس بگیرند.
محسن رضایی در ادامه گفت: نه تنها جامعه اسلامی، بلکه تمام جوامع ولایت دارند، با این تفاوت که اگر ولایت الهی باشد جامعه را از ظلمت به نور و اگر شیطانی باشد، از نور به ظلمت هدایت می کند و اگر در جوامع اسلامی ولایت الهی نباشد، قطعاً ولایت شیطانی خواهد بود
سرلشکر پاسدار رضایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های ولایت، مردمی بودن است و نمونه آن انفاق کردن امام علی (ع) حتی درحالت رکوع است.
وی با بیان اینکه اگر با ولایت الهی باشیم، پیروز خواهیم شد، گفت: ولایت ریسمانی زنده از منشاء الهی به آن اداره کننده صالح جامعه است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح تحرکات منطقه، عنوان کرد: اردوغان در ابتدای کار خود مواضع مثبتی در برابر فلسطین داشت و حتی برای کمک به غزه کشتی فرستاد، با بشار اسد هم در سوریه دست داد اما به یکباره همه چیز عوض شد و ترکیه با روسیه ضدیت پیدا کرد، در ادامه نیز اردوغان از روس ها عذرخواهی کرد این تحرکات نشان از نوسانات فراوان در رهبری یک جامعه دارد.
سرلشکر محسن رضایی در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود، اظهار کرد: عربستان با پول بیت المال مردم مسلمان یمن را بمباران می کند، البته به عقیده بنده سعودی ها مشکل روانی دارند و پیشنهاد می کنم که روانشناسان ایرانی از طریق قیافه آنها، آنان را روانکاوی کنند زیرا هیچ ثباتی ندارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما نمی گوییم که همه جهان اسلام شیعه شوند اما بیایید در مدیریت جهان اسلام مشورت کنیم.
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که از فلسطین دفاع کرده است و هرجا جامعه اسلامی مشکل پیدا کرده ما سینه سپر کرده ایم.
محسن رضایی در ادامه سخنان خود گفت: چرا جریانات اسلامی غیر از ایران مانند طالبان، جبهه نجات الجزایر، القاعده و داعش موفق نمی شود، دلیل آن می تواند این باشد که نصرت الهی شامل حال آنها نمی شود.
وی با بیان اینکه نخستین ویژگی جامعه اسلامی، مردمداری است، افزود: در جوامع اسلامی چه مقدار به مردم توجه شده است؟ آیا این نشانه آن نیست که در بسیاری از جوامع اسلامی، ولایت الهی وجود ندارد؟
رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش ها باعث شود تا به دور از تعصبات جاهلانه، جوامع اسلامی با گفتگو به یکدیگر نزدیک شوند نه با انفجار و درگیری.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پاسداران و علما نباید سکوت کنند و اگر کسی با گفتن الله اکبر، آبروی اسلام را در جهان ببرد باید گریبان او را گرفت.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، نیز در ادامه این همایش علمی و دینی ابراز داشت: عشایر پشتیبان ولایت و سدی محکم در برابر دشمنان و مخالفان هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن خیرمقدم گویی ویژه به مهمانان از حوزه علمیه قم و نیز عتبات عالیات عراق خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجلس از مجالس اهل بهشت قرار گیرد و توفیق آنچه که مورد رضایت خداوند است، به ما عطا شود.
امام جمعه اهواز با خیرمقدم گویی به حضور آیت الله قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت نیز اظهار داشت: ایشان از سربازان امام زمان(عج) و فدائیانی هستند که جان خود را برای اعتلای کلمه خداوند و عشق ولایت صرف کردند.

آیت الله موسوی جزایری ولایت را بزرگترین نعمت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند در حق این نعمت آیات «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشونهم و اخشونی» و نیز «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» را نازل کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این همایش ضمن تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امیداورم که این همایش پاسخگوی شبهات مغرضانه افراد نادان در زمینه ولایت حضرت علی (ع) باشد و بتوان با تاکید بر آیات قرآن کریم و روایات، از حق آن امام همام دفاع کرد.
وی با بیان اینکه ما مفتخریم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم، افزود: مصادف بودن برگزاری این همایش را با هفته دفاع مقدس که هفته ای برای بزرگداشت یاد و خاطره بهترین عزیزان ماست به فال نیک می گیریم و خداوند را بر این نعمت سپاسگزار هستیم و همزمانی دهه ولایت با هفته دفاع مقدس را تبریک می گویم.
استاندار خوزستان گفت: باید به صورت متقن و با تأکید بر آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) از حق امیرمؤمنان(ع) و مذهب تشیع جعفری دفاع شود تا مایه مباهات و افتخار قرار گیریم.

* پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش
گفتنی است حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با توجه به اهمیت این همایش بزرگ با ارسال پیامی پر محتوا که توسط آیت الله قزوینی قرائت شد، تاکید کرد چیزی که در سرلوحه اعمال مؤمنان نوشته می‌شود محبت علی بن ابی‌طالب است.
متن این پیام به شرح ذیل است:
تشکیل این همایش بزرگ و بسیار باشکوه را که در شرایط فعلی از بهترین کارهاست به همه شما عزیزان خوزستانی و غیر خوزستانی که روحتان با مهر امیرالمؤمنان علی(ع) عجین شده و به همه دست‌اندرکاران محترم مخصوصاً به امام جمعه محترم و نماینده ولی‌فقیه جناب مستطاب آیت‌الله جزایری که بنیان‌گذار این همایش بزرگ است تبریک می‌گویم و یقین داشته باشید که این کار بزرگ در نامه اعمال شما به صورت یک عمل برجسته درج و ذخیره یوم‌المعاد شما عزیزان خواهد بود. خداوند را بر این نعمت سپاسگزار هستیم و همزمانی دهه ولایت با هفته دفاع مقدس را تبریک می گویم.
در اینجا نظر شما عزیزان را به حدیثی که مرحوم علامه مجلسی در جلد ۲۷ بحارالانوار آورده است جلب می‌کنم. انس بن مالک خادم معروف پیغمبر اکرم(ص) بود می‌گوید: «الذی لا اله الا هو لسمعت رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم» بقول عنوان صحیفه المؤمن حبّ علی بن ابی‌طالب(ع)؛ به خداوندی که جز او معبودی نیست سوگند یاد می‌کنم که پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمود: «سرلوحه نامه اعمال فرد باایمان محبت علی بن ابی‌طالب(ع) است». این اشاره به این است که چیزی که در سرلوحه اعمال مؤمنان نوشته می‌شود محبت علی بن ابی‌طالب است.
می‌دانیم سرلوحه نامه اعمال افراد با ایمان پرارزش‌ترین آنها است و به این ترتیب پرارزش‌ترین برنامه مؤمنان محبت آن امام همام است و نیز روشن است که محبت به آن حضرت به معنی احترام به تمام ارزش‌های فوق‌العاده‌ای است که در وجود آن حضرت موج می‌زد. یعنی احترام به دریای ناپیدای کرانه علم علوی،‌ احترام به شجاعت و شهامت بی‌نظیر او در تمام میدان‌های جهاد، احترام به حمایت فوق‌العاده او از عدالت در جهان بشریت و عشق و علاقه او نسبت به خدمت کردن به نیازمندان و طبقات ضعیف و ایتام. احترام به عبادت‌های بی‌نظیر آن حضرت است که او را به تمام عالم غیب مربوط می‌ساخت.
ولی همه عزیزان باید به این نکته توجه کنند که محبت راستین در صورتی صادق است که گام جای گام‌های آن حضرت بگذاریم و در وجود ما شعله‌ای از آن ارزش‌های بی‌نظیر علوی وجود داشته باشد که اگر چنین شود دنیا گلستان می‌شود.
خوشبختانه علمای بزرگ اهل سنت نیز در این زمینه آثار بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشته‌اند که بیانگر محبت فوق‌العاده آنها به آن حضرت است. همچنین بزرگانی از پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) مانند مرحوم علامه افتخارآفرین امینی و مرحوم میرحامد حسین نویسنده توانای عبقات الانوار و عالم بزرگوار شرف‌الدین، داد سخن را در این زمینه داده و تحقیقات ارزشمندی برای ما به یادگار گذاشته‌اند و اگر نبود از امیرمؤمنان علی(ع) اثری جز نهج‌البلاغه، آن حضرت می‌توانست همه چیز را بیان کند. عمیق‌ترین درس‌های توحید، حماسی‌ترین بحث‌های جهاد دقیق‌ترین برنامه کشورداری، مؤثرترین درس‌های اخلاق انسانی در آن جمع است.
و من به همه مسلمانان مخصوصاً جوانان عزیز تأکید می‌کنم روز به روز با این اثر بزرگ آشناتر شوید که تحولی عمیق در زندگی شما ایجاد می‌کند. سخن در این زمینه بسیار است. 
چهارمین همایش بین المللی ولایت با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز و دانشگاه امیرالمومنین(ع) روز اول مهمرماه در اهواز برگزار شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: جهان اسلام ، ولایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار