عینک جناحی بر چشم منتقدان؛
سنت عذرخواهی کردن، لااقل این امیدواری را به مردم می دهد که مسئولان مربوطه هم وجود کمبودها و مشکلات را پذیرفته و هم به آن آگاهی دارند و این مهم، مسئولیت آنان را برای رفع مشکلات دوچندان می کند
کد خبر: ۳۰۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 27 September 2016
در هفته های اخیر، استاندار خوزستان در چند نوبت با اشاره به برخی کمبودها و نارسایی ها در خدمات رسانی به مردم، از آنان عذرخواهی کرده است. گرچه مشکلات زیرساختی خوزستان، میراثی بجای مانده از مدیریت ها و دولت های پیشین است اما دولت گذشته، چندان زیر بار برخی اهمال کاری ها و نارسایی ها نمی رفت و عذرخواهی کردن، وازه ای غریب بود.

سنت عذرخواهی کردن، لااقل این امیدواری را به مردم می دهد که مسئولان مربوطه هم وجود کمبودها و مشکلات را پذیرفته و هم به آن آگاهی دارند و این مهم، مسئولیت آنان را برای رفع مشکلات دوچندان می کند.

گرچه برخی ها با عینک جناحی و سیاسی، این اقدام استاندار خوزستان را سیاسی عنوان کرده اند اما واقعیت این است که عذرخواهی از مردم، بیش از همه برای خود استاندار و مسئولان استانی ایجاد تعهد و مسئولیت می کند و زمینه را برای توجه به رفع مشکلات مردم را فراهم می کند و سیاسی جلوه دادن چنین رفتاری از سوی مدیریت استان، نه تنها واقعی نیست بلکه مهر تایید زدن بر عملکرد برخی مسئولان گذشته است که اهتمام جدی به رفع مشکلات مردم استان نداشتند ولی به خود اجازه و جسارت عذرخواهی از مردم را هم نمی دادند.

متاسفانه در دوسه ماه اخیر برخی ها نسبت به بازدیدهای شهرستانی استاندار هم نگاهی منفی داشته اند و این در حالی است که در گذشته، برخی مسئولان استان در کل دوره مدیریت شان یکبار هم به آن شهرستانها سفر نکرده بودند.

وجود برخی مناطق محروم از آب آشامیدنی سالم و زندگی با کیفیت حداقلی، وضعیت بهداشتی نامناسب و دیگر مشکلات آنهم در کلانشهر اهواز و یا برخی دیگر از شهرهای استان، وجود مدارس کپری و کانکسی، نرخ بالای بیکاری، همگی مشکلاتی است که در طول سال های گذشته انباشته شده و به میراث نامیمون این دولت تبدیل شده اند.

 عذرخواهی مسئولان می تواند زمینه ای برای جدی گرفتن این قبیل مشکلات و چاره اندیشی برای آنها باشد.

البته تردیدی نیست که انتظار مردم برداشتن گام های عملی و همراهی دیگر مسئولان و مدیران استانی با مدیریت ارشد خوزستان است تا امیدهای ایجاد شده در بین مردم روز به روز افزایش یابد و بار مشکلات تحمیل شده به مردم کاهش یابد و شاهد بهبود وضعیت و رفع محرومیت های آنان باشیم و مردم انتظار دارند علاوه بر عذرخواهی، شاهد گام های عملیاتی و جدیت در رفع مشکلات شان باشند اما عینک بدبینی و جناحی زدن بر هر اقدام و رفتار مثبتی هم مورد نقد است چراکه اتفاقا رسانه ها می بایست مسولان را به عذرخواهی در قبال نارسایی ها، کمبودها و مشکلات تشویق کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار