تحقق برنامه بهسازی و نوسازی ۱۰۱ روستای آبادان و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه، در دستور کار این دو نهاد اجرایی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۰۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 29 September 2016
 اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشستی مشترک، تفاهم نامه همکاری دو جانبه در خصوص بهسازی معابر و احداث اماکن عمومی و احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی، منعقد کردند.

در این نشست، محمدخانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ، گزارشی از فعالیت های انجام شده در این زمینه را تا اواخر شهریور سال جاری ارائه داد و گفت: طبق تفاهم نامه های صورت گرفته میان سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا کنون از ۱۰۱ روستا موضوع تفاهم نامه، در  ۷۰ روستا با پیشرفت ۶۵ درصدی، عملیات بهسازی و نوسازی صورت گرفته است.

در بخشی دیگر، عزیز الله مهدیان، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تا کنون سالانه برنامه نوسازی ۲۰۰ هزار واحد در کشور تحقق پیدا کرده است که ما تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را به پایان رسانده و تحویل داده‌ایم.

مهدیان با بیان اینکه واحدهای روستایی مناطق مرزی از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد ادامه داد: در خرمشهر و آبادان حدود ۴ هزار و ۲۰۰ احداثی وجود دارد که با تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی بوده و از این پس این تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به کمک ۵ و نیم میلیون تومانی بلاعوض به گیرندگان وام‌های نوسازی و مسکن روستایی گفت: منابع این طرح از ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان منطقه آزاد اروند می باشد.

موضوع تفاهم نامه امروز سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای آبادان و خرمشهر دارد. تامین زیرساخت های لازم در بخش های مختلف فضاهای عمومی مانند خانه بهداشت، مدرسه و مسجد کار، بخشی از موضوع تفاهم نامه است که امروز به امضای اسماعیل زمانی و علیرضا تابش رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار