فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از تلاش برای رفع کاستی ها و به روز نمودن امکانات و تجهیزات آتش نشانی در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 29 September 2016
سیدامید شهیدی نیا، سال 95 را برای پتروشیمی سالی متفاوت دانست و به حوادث و چالش های متعدد آن اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش نشان در آن صحنه های هولناک، با غیرتی مثال زدنی ضمن پذیرش همه ی خطرات طبیعی کار، تا پایان تلاش گردند و به راستی با همه ی وجود به جنگ حریق شتافتند.

وی افزود: اگر چه به لطف خدا تاکنون از این آزمون ها سربلند بیرون آمده ایم اما باید کاستی های سخت افزاری و نرم افزاری خود را بپذیریم و باید بدانیم رمز پیروزی و فاکتور اصلی در انجام این قبیل عملیات، ایثارگری، داشتن نظم، و آمادگی روحی و جسمی و کارگروهی است.

فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از تلاش برای رفع کاستی ها و به روز نمودن امکانات و تجهیزات خبر داد و برگزاری رزمایش و مانورهای عملیاتی را از عوامل ارتقای آمادگی در مقابل حوادث برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یادآور شد: حصول اطمینان از پیاده سازی الزامات HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در کلیه واحدهای منطقه و ایجاد ساز و کار شناسایی، پایش، ارزیابی و کنترل مخاطرات وظایفی است که به واسطه ی ابلاغ فرماندهی ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بر عهده ی این سازمان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه باید به این باور برسیم که هر نوع هزینه در زمینه ایمن سازی محیط کار و سلامت کارکنان سرمایه گذاری سود آور است.

علیرضا نریمان نژاد رئیس ایمنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نیز که میهمان این مراسم بود، ضمن ارائه ی آمارهایی در خصوص حوادث نیمه اول سال 95 صنعت پتروشیمی و میزان تاثیر نیروهای آتش نشان در کنترل و پیشگیری و کاهش خسارات آن، تعداد این حوادث را مجموعا 12 حادثه اعلام کرد.

وی میزان عملیات اطفای حریق در 8 مورد حادثه آتش سوزی را 135 ساعت محاسبه کرد و گفت: در این زمان که کمی بیش از 5 شبانه روز بوده، هر آنچه از تکنیک و مهارت اطفای حریق بوده اعمال شده است.

در ابتدای این مراسم که با اهدای هدایا و تقدیرنامه هایی به برترین های ایمنی و آتش نشانی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و هنرنمایی گروههای هنری و فرهنگی همراه بود، غلامرضا کشکولی، سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مطابق سنت هرساله ی این مراسم، پیام وزیر نفت به مناسبت روز آتش نشانی را برای حضار قرائت کرد.

پیش از این مراسم ناوگان آتش نشانی و امداد رسانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با نظم و انضباط ویژه، مقابل دیدگان مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه در میدان آزادی رژه رفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار