ظرف سه سال آینده:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار استان، از تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر 20 خانوار استان ظرف سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 06 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، جعفر نصوری به مناسبت روز روستا، امروز (15 مهرماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اسکان 30 درصد جمعیت استان در روستاها، گفت: مهم‌ترین راهکار حفظ تناسب جمعیت در روستا و شهر افزایش امکانات و خدمات‌رسانی در روستاها و به ویژه تامین معیشت روستاییان است.

وی افزود: قطعا توسعه امکانات و زیرساخت‌های روستا تا حد زیادی از مهاجرت روستاییان پیشگیری خواهد کرد.

نصوری تصریح کرد: در همین راستا بنیاد مسکن فعالیت‌های ویژه ای را در روستاها پیگیری می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تهیه و اجرای طرح  هادی روستایی، بهسازی مسکن روستایی، بهسازی بافت باارزش روستایی، بهسازی روستاهای نوار مرزی و روستاهای هدف گردشگری، توجه ویژه به آسفالت روستا از طریق تامین قیر رایگان، تعیین تکلیف و واگذاری اراضی روستایی به روستاییان و تثبیت املاک روستایی از طریق همکاری در جهت صدور سند اشاره کرد.

**ظرف 3 سال آینده تمام روستاهای استان صاحب "طرح هادی" می‌شوند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال گذشته، گفت: در حال حاضر 813 روستا با جمعیت کمتر از 20 خانوار در استان داریم که از این تعداد 56 روستا تهیه طرح شده و در نظر داریم تا 757 روستای باقی مانده را ظرف سه سال آینده تهیه طرح کنیم.

وی افزود: بازنگری طرح هادی 315 روستا نیز که در سنوات خیلی دور تهیه طرح شدند در دستور کار است که از این تعداد بازنگری طرح 125 روستا انجام شده و طرح 50 روستا نیز امسال بازنگری می‌شود و در طول برنامه ششم توسعه بازنگری طرح هادی این تعداد روستا باید انجام شود.

نصوری با اشاره به اجرای طرح هادی در 621 روستای استان، گفت: این تعداد 31 درصد روستاهای استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در استان سه درصد از میانگین کشور عقب‌تر است، گفت: در سال جاری اجرای طرح هادی در 67 روستای استان را در برنامه داریم که اعتباری 9.8 میلیارد تومانی برای آن لحاظ شده و در مرحله مبادله موافقت نامه قرار دارند.

**طی برنامه ششم توسعه بافت باارزش 10 روستای استان بازسازی می‌شود

نصوری اقدام دیگر بنیاد مسکن را بهسازی روستاهای با بافت باارزش عنوان کرد و افزود: در برنامه چهارم و پنجم توسعه 85 روستا در این زمینه در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد چهار روستا سهم استان کرمانشاه بود.

این مقام مسئول افزود: از تعداد چهار روستا، بهسازی بافت باارزش روستایی در دو روستا به اتمام رسیده و دو فاز از روستای "زردویی" نیز انجام شده و طرح روستای "شرکان" نیز آماده است.

وی تصریح کرد: د ر برنامه ششم توسعه در نظر داریم که  هرساله بهسازی بافت باارزش دو روستای استان را انجام دهیم که در این زمینه 10 روستا شناسایی شده‌اند.

**سالانه 25 روستای "مرزی" استان بازسازی می‌شود

نصوری بهسازی روستاهای نوار مرزی را اقدام دیگر بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: در استان پنج شهرستان مرزی وجود دارد که کار بهسازی روستاهای آنها در دستور کار است.

وی تصریح کرد: قطعا اسکان در روستاهای مرزی تاثیر بسیاری در امنیت پایدار مرز خواهد داشت و در همین راستا از سال گذشته در دستور ویژه اعتباراتی خاصی را برای این منظور لحاظ کرده است.

این مسئول با بیان اینکه فاز اول بازسازی 25 روستای مرزی استان انجام شده است، گفت: امسال نیز فاز دوم بازسازی این تعداد روستا انجام می‌شود و در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است تا سالانه 25 روستای مرزی استان بازسازی شود.

**10 هزار تن؛ سهم امسال روستاهای استان از "قیر" رایگان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه از شروع نهضت آسفالت در روستاها خبر داد واظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس مقرر شده تا هر ساله حجم مشخصی قیررایگان جهت آسفات معابر روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته سهم استان پنج هزار تن قیر رایگان بود که به وسیله آن توانستیم 11.3 کیلومتر از معابر 16 روستای استان را آسفالت کنیم.

این مسئول افزود:  امسال نیز سهمیه قیر رایگان استان 10 هزار تن است که امیدواریم بتوانیم معابر 34 روستای استان را با آن تا حد زیادی آسفالت کنیم.

نصوری خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری دهیاری‌های استان انجام می‌شود به نحوی که دهیاری‌ها زیرسازی کار را انجام داده و بنیاد مسکن با استفاده از قیررایگان معابر روستا را آسفالت می‌کند.

**10 روستا در مسیر "کربلا" بازسازی می‌شوند

این مقام مسئول بازسازی روستاهای مسیر کربلا را نیز از دیگر اقدامات بنیاد مسکن برشمرد و افزود: هم اکنون این پروژه به یکی از پروژه‌های مهم استان مبدل شده و در این راستا 10 روستا پیشنهاد شده که از این تعداد برای فاز اول هشت روستا اعتبار لحاظ شده است.

وی افزود: امسال تعداد این روستاها به یازده روستا خواهد رسید که هفت میلیارد تومان برای آن مصوب شده است. علاوه بر این روستا بازسازی یک روستا در مسیرهای گردشگری استان نیز در دستور کار است که برای این روستا نیز اعتبار 650 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

**ساخت محل اسکان گردشگران در 14 روستای استان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود 14 روستای هدف گردشگری در استان گفت: برای این تعداد روستا طرح تهیه شده و اجرای طرح با هدف گردشگری در 10 روستا انجام شده است.

نصوری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در نظر داریم تا ایجاد زیربنای اسکان گردشگر از جمله ساخت "مسافر کاشانه" در این روستاها را پیگیری کنیم.

این مقام مسئول از اجرای طرح توسعه منظومه‌های روستایی در استان خبر داد اظهار کرد: این طرح به منزله ورود بنیاد مسکن به حوزه توسعه همه‌جانبه روستا است.

وی تصریح کرد: در این طرح پتانسیل‌ها و تعاملات میان روستا و شهر و فعالیت‌های انجام شده در روستا مورد بررسی قرار گرفته و برنامه توسعه آن تدوین می‌شود که تاکنون برای یک روستا این طرح تهیه شده است.

**63 درصد واحدهای روستایی کرمانشاه "سند" دارند

نصوری از صدور 80 هزار جلد سند برای واحدهای روستایی استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد 63 درصد واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه صدور سالانه 1500 جلد سند برای واحدهای روستایی استان باهمکاری ثبت اسناد در دستور کار است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار