هر ساله همزمان با 7 آبان؛روز بزرگداشت کوروش بزرگ،جمعیت زیادی گرد آرامگاه این بزرگمرد تاریخ ایران زمین در پاسارگاد جمع می شوند و یاد او را گرامی می دارند. حالا خبرهایی مبنی بر اعلام ممنوعیت برگزاری تور پاسارگاد در یکی از شهرها برای روز بزرگداشت کوروش به گوش می رسد.
کد خبر: ۳۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 15 October 2016
هر ساله همزمان با 7 آبان؛روز بزرگداشت کوروش بزرگ،جمعیت زیادی گرد آرامگاه این بزرگمرد تاریخ ایران زمین در پاسارگاد جمع می شوند و یاد او را گرامی می دارند.
 
به گزارش تابناک فارس:حالا خبرهایی مبنی بر اعلام ممنوعیت برگزاری تور پاسارگاد در یکی از شهرها برای روز بزرگداشت کوروش به گوش می رسد.
 
در آستانه 7 آبان ماه روز بزرگداشت کوروش بزرگ در پاسارگاد نامه‌ای از طرف سازمان گردشگری اصفهان که خطاب به برخی آژانس‌های گردشگری نگارش و ارسال شده و در فضای مجازی منتشر شده كه بر‌‌‌فاقد وجاهت قانونی‌‌‌تورهای پاسارگاد در آن تاریخ مشخص، تاکید شده است!
 
امیدواریم برخی مدیران کمی فکر کنند و درایت داشته باشند و بدانند اینگونه حرکات جز حساس کردن مردم نتیجه ای ندارد.
 
همکاری ایتالیایی ها در بازسازی پاسارگاد
همکاری مشترک هیاتی از کارشناسان و متخصصان ایران و ایتالیا برای حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی پاسارگاد آغاز شد.

آنطور که مدیر کل دفتر امور پایگاه های جهانی خبر می دهد، این هیئت ایتالیایی که  متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه‌های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش‌های زمین‌شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه‌های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد به فعالیت می پردازند.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشیان در شهرستان پاسارگاد استان فارس و پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال ۱۳۸۳خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
ای ول به تابناک که در سایتش با وجودی که به اصولگرایان هست اسم کوروش بزرگ را نوشته است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار