یک کشتی کانتینری خارجی به ظرفیت 6 هزار و 750 تی ایی یو در منطقه ویژه ی اقتصادی بندر امام خمینی پهلو گرفت
کد خبر: ۳۱۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 19 October 2016
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی  خوزستان  گفت : این کشتی  کانتینری  دارای ۳۰۴ متر طول، ۴۱ متر عرض و آبخور ۱۵ متر است.

ابوطالب گرایلو  افزود : این کشتی   برغم تردد کم سابقه ی اینگونه شناورهای پهن پیکر در این  مجتمع بندری ،  در شرایط ایمن و با مهارت نیروهای عملیات دریایی این بندر پهلوگیری و جداسازی شد.

وی گفت : تردد مستمر شناورهای بزرگ خط کشتیرانی کانتینری از بنادر مختلف کشورهای جنوب شرق آسیا به بندرامام خمینی  و برخورداری از تجهیزات و ادوات آماده کار و مناسب در پایانه اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری کشور، موجب شده که این بندر به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال غربی خلیج فارس ایفای نقش کند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی  خوزستان ادامه داد: بخشی از محموله های تخلیه شده در این بندر به مقصد بنادر مجاور از جمله خرمشهر و بوشهر و کشور عراق ترانشیپ (حمل کشتی به کشتی) می شود.

وی  گفت : در پی تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری  جهت  توسعه و تجهیز پایانه  تخلیه و بارگیری کانتینری، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و رونق دو چندان حمل و نقل کانتینری و بهره گیری کامل از ظرفیت های بالقوه این بندر بزرگ تجاری کشور در این زمینه فراهم شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار