مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد اولی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 25 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،محمودرضا نیازی امروز با اشاره به برنامه سالانه سازمان ملی استاندارد و اجرای طرح‌ها و شرح وظایف این سازمان، اظهار داشت:‌ طی یک‌سال گذشته قریب پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد شامل قارچ خوراکی، روغن خام سویا و... به عنوان اولین‌ها در کشور صادر شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، طی 2 سال گذشته 2 پروانه استاندارد یک‌ساله در استان تمدید و صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مهلت تمدید پروانه‌های استاندارد سه‌ساله است، ادامه داد: بعد از اتمام تاریخ قرار داد پروانه کاربرد علامت استاندارد، باید واحد تولیدی ضمن کسب نتیجه قبولی در سنجش و آزمون کالاها از سوی این سازمان، پروانه علامت استاندارد را تمدید کنند.

نیازی افزود: با تمدید 183 فقره پروانه استاندارد در سال گذشته با 110 درصد پیشرفت توانستیم رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کنیم.

این مسؤول با اشاره به رتبه برتر استان کرمانشاه در زمینه صحت عملکرد نازل‌ سوخت و انجام آزمون برای بررسی سلامت کالاها، بیان کرد: سال 94 برای 104 جایگاه عرضه سوخت بنزین به صورت دوره‌ای حدود 961 نازل برای رفع نقص مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام 2 هزار و 952 آزمون از لحاظ کم‌فروشی در استان، افزود: سال گذشته 7 مورد جایگاه سوخت در استان باکمترین درصد ممکن غیر استاندارد شناخته شد.

نیازی ادامه داد: طی هفت ماه گذشته 971 نازل سوخت مورد کنترل قرار گرفتند و سعی در بررسی نازل‌ها با استفاده از آزمون‌های کنترل کمی و کم‌فروشی به صورت 2 بار در سال است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نازل‌های سوخت تا زمان رفع نقص پلمب و بعد از دریافت حکم تایید وارد چرخه استفاده می‌شود، تاکید کرد: وظیفه اصلی سازمان استاندارد در حقیقت کنترل سلامت محصولات و اندازه‌گیری سطح عملکرد آن‌ها است.

نیازی اظهار داشت: طی سال 94 حدود 283 باسکول وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای استان کرمانشاه مورد آزمایش قرار گرفت که در این زمینه نیز معادل 110 درصد نسبت به میانگین و برنامه‌ریزی استاندارد با رشدی چشمگیر دارای رتبه برتر در سطح کشور هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار