فرماندار گیلانغرب از 13 آبان به عنوان روز دفاع از عزت و عظمت ایران اسلامی نام برد و گفت: 13 است منشا بسیاری از رخدادها اساسی و تاثیرگذار در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی است.
کد خبر: ۳۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 27 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،کرم محمدی روز پنجشنبه افزود: نقطه عطف 13 آبان در سال 43 اتفاق افتاد که عظمت، عزت و استقلال کشور توسط استکبار و حکومت دست نشانده آنها با تصویب قانون کاپیتولاسیون نشانه گرفته شده بود و امام راحل با موضع گیری به موقع و شجاعانه خود، مهر باطلی بر این قانون ننگین زد.
وی اظهار کرد: با موضع گیری امام راحل، انقلاب و نهضتی که در 15 خرداد 42 نطفه آن بسته شده بود، در آبان سال 43 و پس از آن در سال 57 به ثمر نشست.
وی بیان کرد: استعمار خارجی و استبداد داخلی با تبعید امام خمینی (ره) به خارج از کشور درصدد قطع ارتباط بین رهبر نهضت با اقشار مختلف مردم بود اما مردان خدا، رهبران بزرگ و انسان هایی که با خدا معامله کرده اند بر قلب ها حکومت می کنند و زمان و مکان خاصی نمی شناسند.
فرماندار گیلانغرب اضافه کرد که رسالت همه ما برای حفظ و پاسداشت این ایام سنگین است زیرا که یکی از فلسفه های وجودی برگزاری چنین آیین هایی تبیین، کالبد شکافی و تشریح چگونگی دستاوردهایی است که این روزها محقق شده اند.
محمدی افزود: مناسبت های ملی متعلق به همه است و نباید آلوده به مباحث جناحی شود و 13 آبان به تمام آزادیخواهان جهان تعلق دارد.
وی اظهار داشت: 13 آبان متعلق به همه کسانی است که برای استقلال طلبی، آزادیخواهی و دین مداری، ارزش و احترام قائل هستند و یک سرمشق و تجربه کارآمد است.
در 13 آبان امسال در گیلانغرب قرار است تجمعی به مناسب گرامیداشت این روز در میدان توحید مقابل محل مصلای نماز جمعه برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار