پنج شهرک حاشیه ای ماهشهر از طریق شورای راهبردی شرکتهای پتروشیمی و با همکاری شهرداری های ماهشهر، بندرامام و چمران در خصوص ارتقای خدمات و رفع کاستی های زیرساختی اقدام به عمل آورند
کد خبر: ۳۲۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 03 November 2016
استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که با دعوت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این منطقه حضور یافته بودند، (سه شنبه 11 آبان ماه) پیرامون انتظارات متقابل پتروشیمی و مدیریت شهری بحث و بررسی پرداختند.

استاندار خوزستان در این نشست مشترک که بخشی از آن با حضور اعضای جلسه شورای راهبردی برگزار شد، گفت: همه میدانیم دشمن و کسانی که میخواهند به مملکت آسیب بزنند، نتوانسته اند به نتیجه برسند، اما بایستی همواره در کارهای خود دقت کنیم تا مبادا اقتصاد و صنعت ما را زمین گیر کنند.

غلامرضا شریعتی، خاطر نشان کرد: دنیا، دنیای عرصه ی رقابت و مزیت رقابتی است؛ در صنعت پتروشیمی نیز بایستی با رصد فعالیت رقیبان و بازار خود، از قافله عقب نماند.

وی نقش مرکز مطالعات راهبردی و برنامه ریزی برای آینده ی اقتصاد و صنعت را پیش بینی تحولات و برنامه ریزی برای ماندگاری در دنیا دانست و افزود: صنعت پتروشیمی، به علت مواد اولیه ارزان و در دسترس، برای ما یکی از صنایعی است که در آن ارزش افزوده ی مناسبی نهفته است؛ لذا میتوانیم در این حوزه با دنیا رقابت کنیم.

شریعتی خطاب به مدیران شهری خاطر نشان کرد: ما باید از صنعت حمایت کنیم چرا که در مراحل مختلف ایجاد و سرمایه گذاری با دریافت عوارض و مالیات سهم خود را گرفته ایم لذا باید به جای آن به صنعت خدمات بدهیم و مسئولیت اجتماعی شرکتها هم فعل پسندیده ای است که صنعت پتروشیمی باید در حد توان خود انجام دهد؛ لذا نباید جای مسئولیتهایمان عوض شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی با ایجاد 30 هزار شغل مستقیم و تولید و گردش مالی به پیشرفت و توسعه شهر کمک کرده است و مسئولین شهری بایستی این مطالب را به مردم انتقال دهند.

وی همچنین با پیشنهاد ایجاد دفتر مشترک دانشگاه و پتروشیمی موافقت کرد و گفت: اگر شرکتهای دانش بنیان رشد کنند میتوانیم توسط جوانان خودمان فعالیتهای تحقیقاتی را پیرامون مسائل مربوط به پتروشیمی طراحی کنیم.

بالاترین مقام اجرایی استان خوزستان تاکید کرد: انتقال حسابهای بانکی پتروشیمی به بانکهای منطقه به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شده است و ما حاضریم در این خصوص جلساتی با مدیران عامل بانکهای کشور انجام دهیم تا شعب ویژه ی خود را در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افتتاح کنند تا اختیارات و آمادگی لازم را برای این انتقال فراهم سازند.

وی با اشاره به دیدار با وزیر نفت و طرح موضوع حاشیه نشینی در شهرهای استان خوزستان، گفت: شهرهای اهواز و ماهشهر 2 شهری هستند که درصد بالای حاشیه نشینی را در خوزستان دارند و در عین حال صنعتی ترین شهرهای استان نیز هستند.

استاندار خوزستان در این خصوص ادامه داد: کمک شایانی از سوی وزارت نفت برای رفع مسئله ی حاشیه نشینی در اهواز شده است. در بندرماهشهر نیز پنج شهرک حاشیه ای داریم که امیدواریم بتوانیم از طریق شورای راهبردی شرکتهای پتروشیمی و با همکاری شهرداری های ماهشهر، بندرامام و چمران در خصوص ارتقای خدمات و رفع کاستی های زیرساختی اقدام نماییم.

غلامرضا شریعتی، با مفید ارزیابی کردن این جلسه ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز جلسات مشترک مدیریت استان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکرار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار