معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به سفر سفیر عراق در کشورمان به این استان گفت: قرار است در این سفر آقای راجح صابر عبود الموسوی برای ایجاد هماهنگی بیشتر از مرزهای زرباطیه عراق و مهران بازدید کند.
کد خبر: ۳۲۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 03 November 2016


به گزارش تابناک ایلام؛ حسین کلانتری روز پنجشنبه اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بیشتر میان مسئولان پایانه های مرزی زرباطیه عراق و مهران با موضوع تسهیل در تردد زائران اربعین از دیگر برنامه های سفر سفیر عراق به استان ایلام است.


وی افزود: چگونگی صدور ویزای مانفیستی (گروهی) و تسهیل در ارائه خدمات گذرنامه ای در مرز زرباطیه عراق و افزایش سطح تعاملات و همکاری های 2 مرز مهران و زرباطیه نیز در این سفر مورد با حضور مسئولان 2 کشورمورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.


مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است و در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.


امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.


سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.


انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار