رنجبر ضرابی گفت: امسال دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به ازای هر کیلوگرم 24هزار و 444ریال خرید تضمینی می شود.
کد خبر: ۳۲۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 06 November 2016
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی آفتابگردان در این استان برای اولین بار آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا رنجبر ضرابی افزود: تاکنون 56 تن دانه روغنی آفتابگردان در همدان از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این میزان دانه روغنی آفتابگردان یک میلیارد و 322 میلیون ریال بوده است افزود: تاکنون 615 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است. 

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت دانه روغنی آفتابگردان در استان همدان 340 هکتار است و پیش بینی می شود 650 تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 35 محموله دانه های روغنی آفتابگردان تحویل گرفته شد افزود: دانه های روغنی آفتابگردان از کشاورزان خریداری و به کارخانه های روغن کشی تحویل داده می شود.

رنجبر ضرابی افزود: امسال دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به ازای هر کیلوگرم 24هزار و 444ریال خرید تضمینی می شود.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید این شرکت جهت خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان افزود: یک مرکز در شهرستان نهاوند کار خرید تضمینی این محصول را در استان برعهده دارد.
آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای ها است که تا حدود سه متر رشد می کند و از دانه آفتابگردان روغن خوراکی گرفته می شود.

کنجاله آفتابگردان هم که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار