به‌مناسبت ایام اربعین حسینی و آغاز پیاده‌روی اربعین، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان موکب خود را در مرز چذابه برپا می‌کند که روزانه ۱۰ هزار غذا را به زائران ارائه می‌دهد
کد خبر: ۳۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 06 November 2016
حجت‌الاسلام سید‌محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار کرد: همانند سال گذشته با نزدیک به ایام اربعین حسینی و آغاز پیاده‌روی اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه مواکب خود را با همکاری استان‌ها در دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان برپا می‌کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس موکب استان خوزستان در مرز چذابه با همراهی ۴ استان یزد، هرمزگان، مازندران و کهگیلویه و بریراحمد برپا شده است. آشپزخانه‌ای در شهر بستان راه‌اندازی شده که در ایام اربعین این موکب روزانه ۱۰هزار غذا طبخ می‌کند.

طباطبایی گفت: همچنین برنامه‌های فرهنگی با اعزام مبلغ به مواکب ایران و عراق شامل اقامه نماز جماعت و بیان احکام نیز از سوی سازمان اوقاف انجام می‌گیرد. ۱۲۰ مبلغ بومی شامل ۶۰ مبلغ در ایران و ۶۰ مبلغ در عراق و ۸۰ مبلغ از خارج استان نیز به این تعداد اضافه شده و به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه ارائه خدمات موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه تقریبا آغاز شده و با نزدیک شدن به اربعین حسینی هم این حجم کار افزایش می‌یابد، گفت: این موکب تا ۵ روز پس از اربعین حسینی برپا خواهد بود. همچنین هزینه‌های خدمات موکب اوقاف خوزستان از بودجه خوزستان و استانهای معین تامین می‌شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار