برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی همزمان با هفته وحدت در خراسان جنوبی / خبرنگار؛مهدی کاظمی فرد
مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی از برگزاری هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در هفته وحدت در استان خبر دادو گفت: در هفته قرآن و عترت ۲۴ برنامه اصلی شامل ۱۲ جشنواره هنری، ۳ برنامه فرهنگی، ۸ برنامه قرآنی و یک برنامه انشاء قرآنی ویژه دانش‌آموزان مدارس و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 06 November 2016

به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در نشست خبری هفته قرآن و عترت و یازدهمین آزمون قرآن کریم در استان گفت: بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان‌جنوبی در آذرماه همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

به گفته وی: بر اساس برنامه‌ریزی‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، هفته قرآن و عترت در ۸ استان برگزار می‌شود که یکی از استان‌ها خراسان‌جنوبی است که هفته قرآن و عترت آن ۲۲ تا ۲۹ آذرماه برگزار می‌شود.

تولید آثار با کیفیت بالا در حوزه دین؛ هدف اصلی برگزاری هفته قرآن و عترت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه  در این هفته ۲۴ برنامه اصلی شامل ۱۲ جشنواره هنری، ۳ برنامه فرهنگی، ۸ برنامه قرآنی و یک برنامه انشاء قرآنی ویژه دانش‌آموزان مدارس و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود، عنوان کرد:تلاش ما بر این است که با برگزاری جشنواره‌های متعدد با محوریت قرآن رقابت سازنده‌ای ایجاد کرده تا شاهد تولید آثاری کمی و کیفی بالا در خراسان جنوبی در حوزه مفاهیم قرآن، عترت و نماز باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد هنر دینی نیز در این جشنواره مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: علاقمندان برای شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت تا ۷ آذرماه فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره قرآنی هفته قرآن و عترت در ۸ بخش شامل رشته قرائت بالای ۱۸ سال، رشته قرائت برای نوجوانان، حفظ کل ویژه خواهران، حفظ ۱۵ جزء ویژه خواهران و حفظ ۱۰ جزء ویژه برادران برگزار می‌شود.

محبی با اشاره به اینکه در هفته قرآن و عترت جشنواره آواها و نغمات و اذان نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: در جشنواره قرآنی متسابقین در مرحله اول یعنی تا ۱۵ آذرماه آثار خود را در قالب CD ارسال کرده و بعد از ارزیابی داوران ۵ نفر به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند که مرحله دوم در هفته قرآن و عترت برگزار شده و به صورت محفلی در مساجد مختلف شهر متسابقین اجرا خواهند داشت که ۷۰ درصد امتیاز را هیأت داوران و ۳۰ درصد امتیاز را نیز مردم خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۱۹ و ۲۰ آبان ماه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از خراسان جنوبی در این آزمون ثبت نام کردند و بر این اساس خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت بیشترین شرکت کنندگان را داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کسانی که از طریق مؤسسات در این آزمون ثبت نام کرده‌اند روز پنج شنبه ۲۰ آبان ماه در آزمون شرکت می‌کنند که شامل رشته‌های تدبر در مفاهیم جزء ۲۹، تدبر در مفاهیم جزء ۳۰، مفاهیم سطح مقدماتی، مفاهیم تکمیلی، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم نهج البلاغه و رشته حفظ برگزار می‌شود. 

۳۷۰۰ نفر از کارکنان دولت از خراسان جنوبی در مسابقات قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

 محبی با بیان اینکه  این آزمون در دو زمان، ۳۰: ۸ برای کسانی که در رشته حفظ ثبت نام کرده‌اند و ۱۱ برای کسانی که در رشته های مفاهیم برگزار کرده‌اند، برگزار می شود و جوایز ارزنده‌ای نیز برای متسابقین در نظر گرفته شده،گفت:همچنین رشته مفاهیم سوره صف ویژه کارکنان دولت نیز که ۳۷۰۰ نفر از خراسان‌جنوبی ثبت نام کرده‌اند، به صورت الکترونیکی ۱۹ آبان برگزار می شود و کارکنان هر سازمان و اداره ای در یک ساعت مشخص در این آزمون شرکت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاداور شد: کارمندان وزارت آموزش و پرورش آزمون مفاهیم سوره صف مخصوصی دارند که ثبت نام آن از ۲۲ آبان تا ۱۰ انجام و ازمون ۲ دی برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار