فرماندار قصرشیرین:
فرماندار شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه سالانه 47 درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان صورت می‌گیرد، گفت: موانع موجود در روابط ایران و عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان‌، باید برطرف شود.
کد خبر: ۳۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 07 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از فارس،فرامرز اکبری امروز با اشاره به دیدار با عبدالله انور عبدالله معاون اداره گرمیان اقلیم، اظهار داشت: در این دیدار کار روان‌سازی صادرات در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین بررسی شد.

وی با بیان اینکه سالانه 47 درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان صورت می‌گیرد، گفت: موانع موجود در روابط ایران و عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان‌، باید برطرف شود.

به گفته فرماندار شهرستان قصرشیرین ، بررسی ساعات کاری مرز پرویزخان‌‌، روند ترانزیت کالا‌، مسائل و مشکلات رانندگان دو طرف‌، قاچاق سوخت‌، تردد خودروهای شخصی عراقی به داخل ایران‌ و روان‌سازی صادرات‌، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست مسؤولان ایرانی و عراقی بود.

وی با اشاره به صادرات بیش از 54 درصد کالاهای غیرنفتی کشور ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین، گفت: روزانه بیش از یک‌هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی و  بیش از 250 مسافر از طریق این مرز به اقلیم کردستان عراق تردد می‌کنند.

این مسؤول به تغییر ساعات کاری مرز پرویزخان‌‌ اشاره کرد و افزود: برای صادرات کالا و ترانزیت سوخت که تا امروز به صورت 11 ساعته و در بازه زمانی 7 صبح تا 18 عصر بود، 24 ساعته شود.

گفتنی است، آگاه کردن دو طرف از  تعطیلات رسمی دو کشور‌، استقرار نمایندگی‌های معتبر بیمه برای تردد خودروهای عراقی به داخل خاک ایران‌، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی طرف عراقی برای جلوگیری از اعتصاب کارکنان و رانندگان عراقی‌، اطلاع‌رسانی درخصوص کالاهای مرجوعی به ایران با ذکر دلایل ارجاع‌، تسریع در صادرات تره‌بار و کالاهای فاسد‌شدنی‌، و دو بانده کردن مسیر تردد کامیون‌ها در نقطه صفر مرزی، از جمله موارد مهم دیگری بود که مورد توافق مسؤولان شهرستان قصرشیرین و گرمیان اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار